دیدار مدیران تبلیغات اسلامی مازندران با نماینده ولی فقیه در استان

مدیران تبلیغات اسلامی مازندران به مناسبت هفته تبلی و اطلاع رسانی دینی با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

به گزارش حرف آنلاین ؛ آیت الله محمدباقر محمدی لائینی صبح امروز ، شنبه در نشست با مدیران تبلیغات اسلامی استان مازندران با تبریک سالروز اطلاع رسانی دینی و تبلیغ با اشاره به اهمیت تبلیغ اظهار داشت: خداوند وظیفه اصلی پیامبران را تبلیغ قرار داده است.

وی با اظهار اینکه تبلیغ به این منظور است که حجت خداوند بر بشر به پایان رسد، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی دارای شرح وظایف مختلفی است و باید متناسب با امکانات و نیرو وظایف را به درستی انجام داد.

وی با عنوان اینکه سالانه گردشگران زیادی به استان وارد می‌شود، نگاه ملی به استان و شهرستان‌های مسافرپذیر آن را ضروری دانست و گفت: باید متناسب با مناطق مختلف در حوزه تبلیغ برنامه ریزی شود.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها و ادارات تبلیغی از داشتن امکانات اولیه محروم هستند، توجه ویژه برای رفع نیازمندی‌ها را ضروری دانست و گفت: سازمان تبلیغات تنها متصدی تبلیغات اسلامی است و باید به آن توجه شود.

امام جمعه ساری با انتقاد از برخی ناهنجاری‌ها در جامعه، گفت: لبا برپایی نشست‌های بلیغی در مناطق مختلف باید حرف خدا و پیامبر (ص) را به گوش افراد مختلف رساند.

نماینده ولی فقیه در مازندران خواهان توجه ویژه و رسیدگی به امور مربوط به روحانیان شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام شریف تبار مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن بیان اهمیت تبلغ و اطلارسانی دینی به رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و بیان داشت : با درایت و توجه معمار کبیر انقلاب اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی معماری شده است.

وی با عنوان اینکه تبلیغات اسلامی به فرمایش مقام معظم رهبری یکی از مهمترین رویش‌های انقلاب اسلامی است، با اشاره به اینکه رویکردهای تحولی موجب تقدیر از سوی معظم له شده است، گفت: یکی از نکته‌های مورد توجه، مدیریت توقعات و انتظارات و انضباط در میدان فعالیت‌های فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اظهار اینکه فضای شهرها باید متناسب با مراسم‌های دینی و مذهبی باشد، به تأیید سند تحولی تبلیغات اسلامی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همانگونه که مساجد در گام اول انقلاب نقش داشتند، باید در گام دوم نیز توجه ویژه ای به آنها صورت گیرد.

حجت الاسلام شریف تبار تربیت و کادر سازی و ترویج گفتمان اولویت دار نظام مقدس جمهوری اسلامی را از دیگر رویکردها برشمرد و گفت: باید به مجامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نظیر فعالان فرهنگی و تبلیغی، کانون‌های فرهنگی و غیره توجه کرد تا به کمک آنها به مخاطبان دیگر دسترسی پیدا کنیم.

وی با اظهار اینکه تمام فعالیت‌های ما فقط متوجه قشر مذهبی نیست بلکه همه اقشار را درنظر داریم، شناسایی گروه جهاد تبیین را از دیگر رویکردها بیان کرد و افزود: تلاش داریم با کمک همه فعالان فرهنگی و تبلیغی و هیئات مذهبی و شبکه هیئات مذهبی تصمیم سازی و سیاست‌های راهبردی را درپیش بگیریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با عنوان اینکه هیئت‌ها باید به نهاد اجتماعی تبدیل شوند، تصریح کرد: هیئت‌ها می‌توانند در محرومیت زدایی و عرصه‌های مختلف اجتماعی نقش آفرینی کنند و با توجه به هجمه‌های اخیر، هیئات پیگیر هیئت‌های دخترانه هستند.

وی توجه به الگوی سوم زن مسلمان را از دیگر رویکردها بیان کرد و گفت: در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی، نهضت پیشرفت بانوان در استان شکل گرفته است.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به اینکه سال قبل ۱۶۰ جلسه تبیین الگوی سوم زن مسلمان تشکیل شده است، گفت: همچنین در قالب مهرواره با نور دو هزار و ۴۰ بانوی فعال فرهنگی و اجتماعی و مذهبی در استان شناسایی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فعالیت‌های قرآنی، آموزش‌های قرآنی از تربیت ۱۲ هزار مربی قرآنی، چهار هزار داور قرآنی خبر داد و گفت: توسعه محافل قرآنی، جلسات تدبر در قرآن از جمله برنامه‌ها است.

وی از کسب رتبه اول فعالیت‌های قرآنی در کشور خبر داد و گفت: ۹۰۰ مؤسسه و خانه قرآنی در استان فعالیت دارد.

حجت الاسلام شریف تبار از راه اندازی مرکز مشاوره معنوی در استان خبر داد و گفت: این مرکز به افراد مختلف از جمله جرایم جایگزین و آسیب دیدگان فرقه‌ای خدمات مشاوره‌ای می‌دهند.