رستوران ماهی لفور؛ یک تیر با دونشان

حرف آنلاین:رستوران ماهی لفورشاید یکی از دنج ترین و آرام ترین رستوران هایی هست که می توانید این روزها در شلوغی های پر مهمانپذیرترین استان کشور پیدا کنید.

رستوران ماهی لفور یکی از مکان های جذاب منطقه زیبای لفور در شهرستان سوادکوه است.جایی که 3سال پیش قاسم ساجدی رئیسی به همراه 2نفر از دوستانش به دلیل شرایط اقلیمی مناسب و وجود جاذبه های طبیعی مانند جنگل و رودخانه دست به طرحی زدند تا با یک تیر دوهدف رانشانه بگیرند که نتیجه این طرح منجربه تولد رستوران ماهی که تلفیقی از رستوران با غذاهای دریایی و سنتی با چاشنی جاذبه های بکر و طبیعی و درکنار آن حوضچه های پرورش ماهی برای عرضه به مشتریان شد.

* ضمن معرفی خود مختصری از رستوران ماهی لفور بفرمایید

قاسم ساجدی رئیسی متولد رئیسکلای لفور و دارای تحصیلات مدیریت صنعتی هستم و از سال 89در عرصه گردشگری فعالیت می کنم.حدود سه سال پیش در حاشیه روستای دهکلان لفور زمینی را خریداری کردیم که با بررسی هایی که انجام دادیم به دلیل موقعیت خاصی که این قطعه زمین داشت یعنی وجود جنگل و جاذبه های طبیعی از یک طرف و نزدیکی ان به رودخانه از طرف دیگر بهترین موقعیت برای ایجاد یک مجتمع تفریحی-اقامتی بود و براساس همین امر به کمک دو نفر از دوستانم جرقه طرح رستوران ماهی زده شد.

*به چه دلیل اسم رستوران ماهی را انتخاب کردید؟

با بررسی موقعیت جغرافیایی و فیزیکی زمین مورد نظرما و به دلیل اینکه سدلفور که در بالادست این منطقه قرار دارد هم باعث شده تا آب زلالی در رودخانه کنار زمین جریان داشته باشد این زمین مکان مناسبی برای پرورش ماهی تشخیص داده شد از انجا که در همین ایام سازمان شیلات شهرستان نیاز به سرمایه گذار در بخش تولید و راه اندازی حوضچه های ماهی قزل الا در این منطقه داشت به فکرما خطور کرد که با یک تیر دو هدف را نشانه بگیریم.برهمین مبنا دومجوزبرای این منطقه صادرشدیکی در خصوص پرورش ماهی و دیگری در حیطه مجتمع تورسیتی و تفریحی و این مجتمع که حالا تلفیقی از مجتمع تفریحی و حوضچه های ماهی است تبدیل شد به رستوران ماهی.

*ازامکانات رستوران ماهی لفور برایمان بگویید

رستوران ماهی لفور دارای رستوران،سوئیت ،الاچیق و نمازخانه برای مسافران است و درحال حاضرپذیرای 100-150نفر در روز است. همچنین 2واحدساختمان ویلایی برای اسکان مسافران و دارای فضایی جذاب و بافت رودخانه ای بسیار زیبا ،همچنین حوضچه ماهی عرضه مستقیم آن به گردشگران می باشد بعلاوه در فروشگاه این مجموعه ما عرضه محصولات لبنی محلی،موادغذایی محلی وعرضه انواع ترشیجات محلی رایج در سوادکوه می پردازیم.

*منوی رستوران ماهی شامل چه غذاهایی است؟

درمنوی رستوران ما علاوه بر غذاهای معمول ،ماهی قزل آلا که از محصولات خودمان است و همچنین غذاهای محلی نیز گنجانده شده است.

*کسب درآمد از این رستوران در موقعیت کنونی چگونه است؟

با توجه به اینکه تنها 5 ماه از استارت و شروع به کار این مجموعه می گذرد اما تابحال استقبال خوبی را ازطرف مسافران و گردشگران شاهد بودیم.

*برای جذب مشتری بیشتر آیا برنامه های دیگری هم درنظردارید؟

ماقصد داریم کارخود رابسط داده و در این مجتمع به ساخت امکانات تفریحی مانند پارک و شهربازی درآینده ای نزدیک اقدام کنیم همچنین برای زیباسازی و جذب گردشگران بیشتر درنظرداریم ازفضاسازی های خاص استفاده کنیم.

*حمایت مجموعه های دولتی بخصوص سازمان میراث فرهنگی از شما چگونه است؟

از لحاظ مالی ما هنوز تا به الان هیچگونه پشتیبان مالی نداشته ایم ،اگرنهادها چوب لای چرخ ما نگذارند قطعا حتی بدون پشتوانه های مالی ماکارمان را بهبود خواهیم بخشید.

*درآخر آیا از شغل خود راضی هستید؟

اینکه خدمتی به خلق کنی و در کنار تو چند نفر دیگر هم روزی خود را تامین کنند لذتی دارد که نمی توان آن را با هیچ چیز دیگری معامله کرد.