صدور ۱۷ مجوز ساخت تأسیسات دریایی در مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از صدور ۱۷ مجوز ساخت سکوی تفریحی، موج شکن، اسکله، مجتمع تفریحی و بندر صیادی تاکنون در مناطق ساحلی استان خبر داد. محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: ۱۷ مجوز ساخت تأسیسات دریایی شامل سکوی تفریحی، موج شکن، اسکله، مجتمع تفریحی، بندر صیادی تاکنون در مناطق ساحلی […]

2

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از صدور ۱۷ مجوز ساخت سکوی تفریحی، موج شکن، اسکله، مجتمع تفریحی و بندر صیادی تاکنون در مناطق ساحلی استان خبر داد.

محمدتقی انزان پور مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: ۱۷ مجوز ساخت تأسیسات دریایی شامل سکوی تفریحی، موج شکن، اسکله، مجتمع تفریحی، بندر صیادی تاکنون در مناطق ساحلی این استان با تایید کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد.

وی افزود: این مجوز فقط برای متقاضی صادر و بدون هماهنگی این سازمان، قابل واگذاری به سایر افراد حقیقی و حقوقی نیست.انزان پور از موافقت سازمان بنادر و دریانوردی با بهره برداری موج شکن مربوط به شرکت تعاونی پرورش ماهی خاویاری در محدوده شهرستان جویبار خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران افزود: بر اساس مجوز شرکت تعاونی پرورش ماهی خاویاری قره برون شهرستان ساری مجاز است از ۲ شاخه موج شکن شرقی و غربی (۵۱۰ متر) واقع در جویبار با رعایت قوانین و مقررات داخلی کنوانسیون‌های الحاقی مرتبط، فقط با کاربری صیادی بهره برداری کند.

وی گفت: با هدف حفاظت خط ساحلی کشور از آسیب‌ها ساخت و ساز‌های غیر اصولی مربوط به تأسیسات دریایی و بندری، همه متقاضیان اعم از حقیقی و حقوقی باید با مراجعه به سامانه جامع مدیریت و نظارت بر سواحل کشور، نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت مجوز‌های تأسیس و بهره برداری از هرگونه سازه ساختی در دریا و رود‌های قابل کشتیرانی اقدام کنند.