ماجرای قبر خاکی و گره‌گشایی

گفت‌وگویی با برادر شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی

حرف آنلاین: از قدیم گفتند برادرها مثل کوه پشت هم هستند، معنی واقعی این جمله را برادردارها درک می‌کنند، همچنین گفتند که برادر طاقت درد برادرش را ندارند چه برسد به اینکه خبر جان دادن برادرش را بشنود آن هم توسط دشمنان قسم خورده ما مسلمانان.

برادران سه قلوی شهید مجتبی برسنجی سرخ‌کلایی اهل شهرستان سوادکوه نزدیک به دو سالی است که غم از دست دادن برادر بزرگترشان را می‌خورند، برادری را که همیشه پشت و پناهشان بود را فقط در خواب می‌بینند‌.

با یکی از برادران این شهید ۲۷ ساله، در گفت‌وگو با حرف مازندران درباره برادر شهیدش مطالبی بیان می‌کند.

شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی اهل روستای سرخ کلای سوادکوه

محمد برسنجی می‌گوید: ما اهل روستای سرخ‌کلای سوادکوه هستیم، در یک خانواده مذهبی سنتی متولد شده‌ایم، پدرم راننده ماشین سنگین و مادرم خانه دار است، برادرم مجتبی فرزند اول خانواده متولد اول فروردین ماه ۱۳۷۳ است که از دوران کودکی تا جوانی را در همین روستا گذراند، فرزند دوم خانواده خواهرم و پس از او ما برادران سه قلو متولد شدیم الان ۲۱ سال داریم.شهید مجتبی برسنجی

وی با بیان اینکه رشته تحصیلی برادرم فنی و حرفه‌ای بود، عنوان می‌کند: وی به دلیل علاقه‌ای به عضویت در سپاه داشت، در کنکور رشته انسانی شرکت کرد و جذب سپاه شد سپس از طریق طرح شهید همدانی به عضویت سپاه قدس درآمد، سپس تحت آموزش‌های سخت قرار گرفت و به ماموریت‌های زیادی در داخل و خارج از کشور رفت.

برسنجی ادامه می‌دهد: برادرم در سال ۱۳۹۵ با همسرش که فامیل نبود ازدواج کرد و در قائمشهر زندگی می‌کردند، وی علاقه زیادی به امام حسن مجتبی (ع) داشت به همین دلیل همیشه میگفت که دلم می‌خواهد شهید شوم اگر روزی شهید شدم روی قبرم را با سنگ نپوشانید، دلم می‌خواهد بررویش فقط خاک باشد، او در باره شهادت به پدر و مادرم چیزی نمی‌گفت حتی از جزییات ماموریت‌ها حرفی نمی‌زد تا نکند نگران شوند.

مجتبی همواره پیگیر رفع مشکلات مردم بود

برادر این شهید مدافع حرم، با بیان اینکه مجتبی قبل از شهادتش همواره پیگیر رفع مشکلات مردم بود، خاطرنشان می‌کند: پس از شهادتش تاکنون حاجت داران زیادی به مزار او واقع از امام‌زاده کمال‌الدین روستای سرخ کلا سوادکوه و برداشتن اندکی از خاک و ختم زیارت عاشورا مزارش به آرزوی قلبی خود می‌رسند تا جایی که او را شهید باب الحوائج می‌دانند، می‌گویند شهید برسنجی حتی پس از شهادتش نیز گره‌گشایی می‌کند.

‌وی همچنین تصریح می‌کند: برادرم در ماموریت آخرش پس از ۴۵ روز طی تماس با ما گفت ماموریت که تمام شود زود برمی.گردم، این آخرین جمله‌اش در آخرین تماس تلفنی اش با ما بود، او فرمانده محور المیادین بود و در همانجا به شهادت رسید.

برسنجی اظهار می‌کند: شهید بی‌ریا، پرتوان و پرتلاش با پشتکار بود به خانواده احترام می‌گذاشت، از سال ۱۳۹۴ در ماموریت‌های مختلفی در سوریه و عراق حضور پیدا کرد، با وجود دغدغه شغلی همیشه صمیمیتش را با ما حفظ می‌کرد، خاطرات خوبی از او در ذهنم دارم و هیچ چیز بدی وجود ندارد.

مجتبی خوش اخلاق و خستگی ناپذیر بود

برادر شهید برسنجی اضافه می‌کند: بارها برادرم را در خواب دیدم، نصیحتم می‌کند و مرا از اتفاقات چند روز آینده آگاه می‌سازد، اینکه چطور رفتار کنم تا در مسیر خوبی قرار بگیرم، برادرم وصیت‌نامه کاملی آماده کرده بود که موجود است، مجتبی خوش اخلاق و خستگی ناپذیر بود.

گفتنی است؛ شهید مدافع حرم مجتبی برسنجی ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ حین ماموریت در سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش روز پنجشنبه ۲۸ اسفند ماه همان سال در زادگاهش روستای سرخکلا آرام گرفت.

 

بیشتر بخوانید …

دغدغه پدر شهید مدافع حرم + فیلم و عکس

روایتی از شهید مدافع حرم برسنجی