طی حکمی؛

ابوذر شیرودی مدیرعامل هواپیمایی آسمان شد

حرف آنلاین: ابوذر شیرودی فرزند شهید شیرودی اهل مازندران مدیرعامل جدید ایرلاین هواپیمایی آسمان شد.

ابوذر شیرودی، خلبان هواپیمای ایرباس و عضو هیات مدیره شرکت هواپیمایی آسمان است و پیش از این پُست معاونت را در شرکت هواپیمایی آسمان بر عهده داشت.

شیرودی پیش از این مسئولیت هایی همچون معاونت‌های اداری،‌ پشتیبانی،‌ بازرگانی، خدمات فرودگاهی و عضویت در هیئت مدیره این شرکت را بر عهده داشت . وی سابقه 22 سال فعالیت در حوزه‌های مختلف صنعت هوانوردی را در کارنامه کاری خود دارد.

لازم به ذکر است شرکت هواپیمایی آسمان  دارای گواهینامه آیوسا و عضو یاتا بوده که  از سال ۱۳۸۱ به سازمان بازنشستگی کشوری واگذار شد.

وقتی هیچ‌کس از خلبان شدنش استقبال نمی‌کرد!ابوذر شیرودی

ابوذر شیرودی در مصاحبه ای گفته بود با اینکه خیلی دوست داشتم خلبان شوم اما به لحاظ اتفاقاتی که در خانواده افتاده بود اصلاً کسی از این خواسته من استقبال نمی‌کرد! به محض اینکه می‌گفتم می‌خواهم خلبان شوم، همه ناراحت می‌شدند و به یک نحوی ما را سرکوب می‌کردند!مادر اصلاً موافقت نمی‌کرد، بقیه فامیل و اعضای خانواده هم موافق نبودند. البته در بحث خلبانی، خلبانی نظامی و کشوری با هم فرق دارد؛ با این حال ابتدا با نفس شغل خلبانی کسی موافق نبود! من هم اوایل، پیگیر خلبانی بودم اما بعد که این مسائل پیش آمد، موضوع از ذهنم خارج شد. فکر کردم اگر این کار را انجام ندهم بهتر است. بعدها واقعاً به صورت اتفاقی در این شرایط  قرار گرفتم.

بخشی از بیوگرافی ابوذر شیرودی

ابوذر شیرودی در رشته متالوژی دانشگاه امیرکبیر تحصیل می کرد که بعد از چند ترم بورسیه خلبانی شرکت ماهان را گرفت . چون مادرش اصالتا کرمانشاهی است ساکن کرمانشاه می شوند ولی با قبول شدن در دانشگاه امیرکبیر و همچنین قبول شدن خواهرش در دانشگاه علم و صنعت در سال 77 به تهران نقل مکان می کنند . در سال 81 توسط شرکت هواپیمایی ماهان بورسیه  می شود و حدود یکسال کلاس‌های زمینی و دو سال هم برنامه پروازی داشت تا اینکه از سال 86 به صورت حرفه‌ای پرواز را در شرکت هواپیمایی ماهان انجام می داد.

همسر ابوذر شیرودی فرزند شهید است. پدرش ایشان پزشک بوده که در منطقه ایلام به شهادت می رسد . به گفته ابوذر شیرودی اینکه همسرش فرزند شهید بود تاثیر زیادی در انتخابش داشت.