تبلیغات اسلامی مازندران رتبه یک فعالیت‌های قرآنی ماه رمضان را در کشور کسب کرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مازندران در فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان رتبه یک کشوری را کسب کرد.

اسحق پاک نیا:  حجت الاسلام شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در نشست خبری هفته اطلاع رسانی و تبلیغ دینی، گفت: با توجه به فعالیت های منفی و تهاجم فرهنگی ضرورت افزایش اطلاع رسانی دینی بیشتر شده است.

وی با بیان اينکه، برای معرفی فضای واقعی دین اطلاع رسانی دینی اهمیت دوچندان دارد که خبرنگاران نقش مهمی دارند، افزود: جوان گرایی، حفظ شادابی و ضرورت حضور بیشتر از توصیه های رهبر به سازمان تبلیغات اسلامی‌ است وه تلاش شد ماموریت ها و رویکردهای جدید تعریف شود.

شریف‌تبار نهضت نشر خوبی‌ها را یکی از ماموریت های جدید سازمان تبلیغات اعلام کرد و اظهار داشت:با توجه به‌ اینکه تبلیغ برای گروه یا قشر خاصی نیست و خود واژه نهضت، دربرگیری زیادی دارد.

به گفته وی، در مسیر تمدن‌سازی در گام دوم، برای سرمایه‌گذاری در کانون های جامعه‌پرداز رویکرد توجه بیشتر به مساجد ایجاد شده است. کادرسازی و نیروسازی در راستای ترویج گفتمان انقلاب رویکرد دیگر سازمان است و تشکیل حلقه های جریان ساز نیز در این رویکرد قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، پیگیری امور مبلغان را یکی از وظایف اصلی و سنتی سازمان تبلیغات دانست و گفت: براساس فرمایش رهبری در نقش‌آفرینی بانوان در جامعه،  سازمان تبلیغات الگوی سوم زن مسلمان تحت نهضت پیشرفت بانوان را یکی از ماموریت‌ها تعریف کرد تا بتواند فرمایش رهبری را در جامعه پیدا کند.

وی عرصه‌های فرهنگی، قرآنی و رسانه فضای مجازی را سه محور اصلی جهت فعالیت های سازمان اعلام کرد و تصریح کرد: از طریق مداحان، شاعران آیینی و مبلغان تلاش می کنيم که اقدامات را اجرایی کنيم.

شریف‌تبار با اشاره به اينکه در حوزه قرآنی رتبه یک فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان را در سطح کشور کسب کردیم، گفت: برگزاری ۱۲۰۰ دوره آموزشی قرآنی از طریق موسسات قرآنی تحت پوشش، برگزاری آزمون و اعطای مدرک رسمی حفظ قرآن، آموزش ۱۱هزار پیش‌دبستانی قرآنی، آموزش ۷هزار دانش آموز در مهدهای قرآنی، نهضت جلسات تفسیر و تدبر قرآن، ۱۰۰ مسجد پایگاه قرآنی برای نمونه و اجرای طرح مصباح الهدی و نورالهدی مهمترین اقدامات این حوزه است.