برگزاری رزمایش فعالان عرصه جهاد تبیین در مازندران

به مناسبت سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی، رزمایش فعالان عرصه جهاد تبیین توسط اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برگزار شد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ حجت السلام والمسلمین شریف تبار با اشاره به ظرفیت جهاد تبیین، گفت: اثرگذاری با فناوری جهاد تبیین امری بسیار مهم است .

وی با تقدیر از کنشگران عرصه جهاد تبیین، اظهار کرد : این جبهه در گفتمان سازی تلاش‌های زیادی صورت داده است و این کنشگران نگذاشتند فرمان ولی فقیه روی زمین بماند و در پاسخ به فرمان ولی فقیه به میدان آمدند.

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران جهاد تبیین را در مسیر احیای امر اهل بیت علیه السلام دانست و افزود: به فرمایش مقام معظم رهبری هر جهادی تلاش نیست و در جهاد باید نقطه مواجهه با دشمن را پیدا کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به مجموعه های مردمی و تشکل های دینی و قرآنی فعال سازمان تبلیغات در عرصه جهاد تبیین استان اشاره و خاطرنشان کرد : این برنامه با حضور نمایندگانی از لشگر عظیم مردمی فعال عرصه جهاد تبیین به دنبال ایجاد زمینه های انتشار زیبایی ها با عنوان نشر خوبی ها بوده که امروز جامعه ما به آن نیازمند است .

در ادامه آیت الله محمدی لائینی ضمن تقدیر از سازمان تبلیغات اسلامی مازندران به سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اشاره و بیان کرد : دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های فرهنگی کشور باید به دنبال راهکارهای ارتباط با آحاد جامعه باشند‌.

وی ادامه داد : تبلیغ مقدمه تبیین بوده و جهاد تبیین یک جهاد موثر، مفید و لازم است که متن آن در قرآن آمده اما قبل آن جهاد تبلیغ لازم است‌.

نماینده ولی فقه در استان افزود : شأن پیامبران تبلیغ است، خود پیامبر بزرگ اسلام نیز انتخاب شدند تا تبلیغ کنند؛ ایشان در خطبه غدیر همه امت را رسانه قرار داده و خواسته که مبلغ باشند زیرا تبلیغ بسیار مسئله مهمی است‌.

آیت الله محمدی لایینی بیان کرد : پیامبر اکرم از مردم خواستند تا روی مسئله ولایت و امامت جریان تبلیغ درون خانواده‌ای و برون خانواده‌ای را تا روز قیامت در پیش بگیرند.

وی خاطرنشان کرد : تبلیغ دین در روز بعثت و تکمیل آن در روز غدیر انجام شد، جهاد تبیُّن در کنار جهاد تبلیغ و جهاد تبیین لازم است، یعنی با شنیدن اخبار به دنبال تحقیق رفته و سپس آن را بپذیریم.

وی در ادامه با اشاره به بحث تبلیغ ، تصریح کرد :  مشکل بزرگ جهاد تبلیغ این است که ما نمی‌دانیم چگونه به همه انسان‌ها وصل شده و حرفمان را به گوششان برسانیم، اکنون در فضای مجازی اگر یک کلمه خلاف خواسته یک گروه صحبت کنید حذف خواهید شد، در اجتماع و مسجد نیز حضور پیدا نمی‌کنند، برای این موضوع باید راهکار پیدا کرد تا با افرادی از غیر خودمان و کسانی که نمی‌بینیم ارتباط بگیریم.

آیت الله لایینی تاکید کرد : دستگاه‌های تبلیغاتی رسانه ملی سازمان تبلیغات و رسانه فرهنگی در این زمینه باید فکر کنند که چگونه حرف پیامبر اکرم (ص) را به گوش آحاد جامعه برسانیم، ما باید به سمتشان برویم.

در ادامه این برنامه سپیده بابایی بانوی کشتی گیر و قهرمان مازندرانی با حضور در جمع فعالان عرصه جهاد تبیین استان از نماز به عنوان نماد آرامش معنوی یاد کرد و خاطر نشان کرد : توسل به خداوند و توجه به شهدای گرانقدر همیشه جزو اعتقادات من است و همواره از نماز به عنوان نماد آرامش و تقرب به خداوند بهره های فراوانی گرفتم .

وی به فیلم خواندن نماز بعد از قهرمانی خود که در فضای مجازی منتشر شد اشاره کرد و بیان داشت : هر وقت سجاده را برای نماز پهن می کنم به من آرامش می دهد و خواندن نماز یک بانوی ورزشکار مسلمان ایرانی مسئله عادی و جز وظایف و تکالیف است .

گفتنی است ، رزمایش فعالان عرصه جهاد تبیین با موضوع نشر خوبی ها با برنامه های متنوع از جمله شعرخوانی شاعر آیینی ایراندوست و اجرای گروه های سرود دختران حاج قاسم به همراه تجلیل از فعالان این عرصه از جمله سپیده بابایی با حضور نمایندگان شورای هیئات مذهبی ، کانون مداحان ، مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی ، نهضت پیشرفت زمان ، موسسات و خانه های قرآنی شهری و روستایی و دختران حاج قاسم در مصلی ساری برگزار شد.