مجتمع دخانیات مازندران ؛ از کاشت تا فرآوری توتون + عکس

حرف آنلاین : مجتمع دخانیات استان مازندران در ابعاد کشاورزی ، صنعت (فرآوری توتون و تولید سیگارت) ، بازرگانی ، فروش کالای دخانیه با هدف توسعه و پیشرفت و با ساماندهی در حوزه کشاورزی و مکانیزه نمودن فرآیند کشت و استفاده بهینه از منابع مناطق کوهستانی و بهره مندی از تکنولوژی جدید صنعت در امر تولید و عمل آوری توتون و همچنین تامین درخواست کالا دخانیه در امور فروش با حفظ سیاست برنامه کاهش مصرف با جلوگیری از مصرف بی رویه کالای قاچاق که کالای نامرغوب بودند فعالیت دارد.

مجتمع دخانیات استان مازندران با توجه به سابقه کشت توتون ، سطح کشت بالا و داشتن کارخانه مدرن ریدرائینگ یکی از قطب های اصلی کشت و عمل آوری توتون کشور میباشد .

مناطق توتونکاری مازندران بسته به موقعیت جغرافیائی به دو منطقه  کوهستانی و دشت تقسیم می شود . مناطق کوهستانی شامل مناطق چهاردانگه و دودانگه ساری ، هزارجریب بهشهرو هزارجریب نکا با فاصله حداقل 45 حداکثر 90 کیلومتر از شهر، که سابقه توتونکاری در این مناطق کمتر از 15 سال و از زمان اجرای طرحهای توسعه کشت بوده و مرکز کشت بارلی مازندران می باشند .

همچنین در مناطق دشت شامل روستاهای بزرگی چون دارابکلاء (ساری) ، چلمردی (نکا) ، مراکز کشت ویرجینیا و روستاهای تیرتاش و لمراسک (بهشهر) و جامخانه (ساری) مراکز اصلی کشت باسمأ مازندران میباشند ، که دارای بیش از 50 سال سابقه توتونکاری می باشند . مجتمع دخانیات مازندران دارای 4 اداره کشت و دو اداره ستادی شامل  اداره دخانیات یک سورک ،  اداره دخانیات دو ساری،  اداره دخانیات سه سورک، اداره دخانیات بهشهر، اداره کشت و ترویج،  اداره خرید و نگهداری می باشد .

در حال حاضر مهدی جوادی کوچکسرایی بعنوان مدیر مجتمع دخانیات استان مازندران فعالیت می نماید .

مهدی جوادی+دخانیات مازندران

لازم به ذکر است در راستای اجرای دستور مدیرعامل شرکت دخانیات ایران به منظور بهبود وضعیت مالی و معیشتی پرسنل شرکت دخانیات ایران و با هدف حمایت از کارگران و کشاورزان صنعت دخانیات قراردادی با بانک قرض الحسنه مهر ایران تحت عنوان تفاهمنامه های جاری، حمایتی کارکنان، کشاورزان و کالا کارت در تیر ماه منعقد گردید.

تسهیلات قرض الحسنه به کارکنان و کشاورزان و همچنین خرید اقساطی از فروشگاه های طرف قرارداد، از بندهای این تفاهمنامه می باشد.