مخالفت شدید مسئولان مرزن آباد با انتزاع روستای کلنو

مرزن آباد-خبرنگار حرف:در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر انتزاع روستای کلنو بخش مرزن آباد و الحاق به شهرستان کلاردشت به گوش می رسد و این امر با انتشار فایل صوتی نماینده مردم شهرستانهای چالوس، نوشهر و کلاردشت مبنی بر تلاش برای تحقق این امر موجب دلخوری و اعتراض شدید مسوولان مرزن آباد شد. در […]

مرزن آباد-خبرنگار حرف:در روزهای اخیر زمزمه هایی مبنی بر انتزاع روستای کلنو بخش مرزن آباد و الحاق به شهرستان کلاردشت به گوش می رسد و این امر با انتشار فایل صوتی نماینده مردم شهرستانهای چالوس، نوشهر و کلاردشت مبنی بر تلاش برای تحقق این امر موجب دلخوری و اعتراض شدید مسوولان مرزن آباد شد. در همین راستا جلسه ای با حضور امام جمعه، اعضای شوراهای بخش و شهر و اعضای کمیته توسعه و آبادانی مرزن آباد برگزار شد و حاضرین با اعلام مخالفت شدید به این امر، از نماینده مردم منطقه در مجلس خواستند یک طرفه عمل نکرده و به حرف و دلایل مخالفت مرزن آبادی ها هم توجه کند.

*موضوع کلنو انتزاع نیست، نزاع است

امام جمعه مرزن آباد در این نشست با بیان اینکه موضوع کلنو، انتزاع نیست نزاع است گفت:  شنیده ها حاکی از آن است که بیش از 90 درصد کارهای آن انجام شده بدون آنکه مسوولان امر به حرف مسوولان و مردم مرزن آباد هم گوش دهند. حجت الاسلام جهاندار لاشکی با بیان اینکه من دنبال وحدت و رفع مشکلات هستم افزود: این موضوع باید مدیریت شود. حداقل مسوولان امر بیایند حرفهای مسوولان و مردم مرزن آباد را هم بشنوند.

وی ادامه داد: اگر دلیل بعد مسافت باشد که پایتخت هم باید جابجا شود. استدلالهای جدید پشت این جریان قرار دارد. ضمن احترام به مردم کلنو، در همان روستا خیلی ها مخالف هستند. ما امید داشتیم شهرستان شویم، وقتی کلنو برود روستاهای همجوار هم می روند و این پیامدهای سختی در پی خواهد داشت.امام جمعه مرزن آباد با بیان اینکه برخی مسوولان که جواب تلفن ما را نمی دهند چگونه می خواهند جواب مردم را بدهند افزود: اگر اسم مسوول مورد نظر را ببریم می گویند موضوع را سیاسی می کند.

حجت الاسلام جهاندارلاشکی با اشاره به برخی مشکلات عمده این منطقه، یکطرفه شدن محور کندوان را عین ظلم در حق مردم مرزن آباد دانست و گفت: اتمام آزادراه سالها طول می کشد، باید راه تعریض و چهاربانده شود. مسوولان مشکلات قبلی را حل نکرده مشکل جدید به مرزن آباد اضافه می کنند. مرزن آباد از برخی جهات از کجور هم محروم تر است، نبودن اداره مستقل اداره آموزش و پرورش از جمله این محرومیت است.

وی با تاکید بر اینکه انتزاع کلنو پاک کردن صورت مساله است تصریح کرد: از استاندار، مسوولان امر در وزارات کشور، هیات دولت و نماینده می خواهیم این مساله را حل کنند.

* روستای کلنو پاره تن بیرون بشم است

رییس شورای شهر مرزن آباد نیز در این جلسه ضمن اعتراض به مساله انتزاع روستای کلنو از مرزن آباد گفت: روستای کلنو پاره تن بیرون بشم است. کوروش رزمجو افزود: آبریز روستای کلنو به سمت مرزن آباد است و ما نیز همواره ضمن اینکه احترام خاصی برای اهالی این روستا قائل هستیم و از قدیم الایام ارتباط حسنه ای با اهالی اصیل و مهربان آن داشته و داریم، اما استنباط ما این است که تقسیمات کشوری بر اساس مسافت سنجش نمی شود، چون مسافت کلنو نسبت به کلاردشت نزدیک است و به این دلیل باید جزو شهرستان کلاردشت شود منطقی نبوده و در هیچ کجا تعریف هم نشده است. اگر به این شکل باشد شهر رامسر دوساعت با مرکز استان گیلان فاصله دارد پس باید به گیلان ملحق شود؟ با توجه به اینکه زبان شان هم به گیلانی نزدیک تر است.یا در شهرستان خودمان روستای سنگ وارث جفت شهر کلارآباد است، پس باید در تقسیمات به کلارآباد برود؟ روستای دوآب کجور متعلق به شهرستان نوشهر است در حالی که کارهای اقتصادی و ارتباط اداری شان در چالوس و مرزن آباد صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: پشت این کار حرکت خطرناک تری خوابیده و آن گرفتن دریاچه زیبای ولشت است. قابل تصور نیست که مردم روستاهای دیمو، چلاجور، سما و سرکا از داخل کلنو رد شوند و متعلق به مرزن آباد باشند، ولی روستای کلنو به کلاردشت الحاق شود. شاید هم خواب گرفتن این روستاها را هم دیده اند.

رزمجو تاکید کرد: نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد و به مسوولین محترم کلاردشت هم توصیه می کنیم مراقب حیطه جغرافیایی خودشان باشند. اگر مازیچال را می گیرند جبرانش نباید از کلنو مرتفع شود. در حفظ و حراست منطقه جغرافیایی خودشان بکوشند نه اینکه چشم طمع به بخش و یا شهرستان همجوار خودشان بدوزند.

*جدایی کلنو از مرزن آباد آتش زیر خاکستر است

رییس کمیته توسعه و آبادانی مرزن آباد نیز در این جلسه با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته توسط این کمیته گفت: جدایی کلنو از مرزن آباد برای ما یک آسیب جدی و آتش زیر خاکستر است که منجر می شود تا بقیه روستاهایی که بعد از کلنو قرار دارند هم ادعای این را داشته باشند که از بخش مرزن آباد جدا شوند.

محمد ردایی افزود: ما در راستای پیگیری شهرستان شدن مرزن آباد سال 92 اقدام و طرح پیشنهادی را به نام شهرستان علویان به هیات دولت تقدیم کردیم. یکی از دلایل مخالفت جمعیت کم بخش بوده و اگر امروز کلنو جدا شود مشکلات ما بیشتر شده و این آرزو برای ما دست یافتنی نخواه بود.

ردایی تصریح کرد: اگر مسوولان کلاردشت به دنبال گرفتن کلنو هستند، ما هم می توانیم برخی روستاهای کجورمثل دوآب، حسن آباد، نیرس و بسطام را به دلیل نزدیکی و مراودات مرزن آباد بگیریم. و یا چون به استان البرز نزدیک هستیم و مشکلات این طرف بیشتر است و بعضا رسیدگی هم نمی شود به البرز ملحق شویم.

وی اظهارداشت: در تاریخ ۱۷ تیر ۹۴ با حضور استاندار، مدیران کل، نماینده و مسوولان شهرستانی جلسه ای جهت رفع مشکلات داشتیم اما برخی بندهای صورتجلسه مانند چهاربانده شدن مرزن آباد تا مجلار، آسفالت جاده داخل شهر با توجه به اینکه کمربندی نداریم و بار ترافیک به داخل شهر سرازیر می شود، کمک به .احداث پل کنارگذر و ….  تا کنون اجرایی نشد.

عضو شورای شهر مرزن آباد تصریح کرد: اگر نماینده محترم مجلس به دنبال حقوق و مطالبات بحق مردم هستند، باید به مرزن آباد  هم مانند دیگر مناطق حوزه انتخابیه خود د توجه کند.. همانطور که در فایل صوتی خود شرمنده مردم کلنو شدند، باید پاسخگوی مسوولان و مردم مرزن آباد باشند.

*اعضای شورای بخش مرزن آباد مخالف جدایی کلنو هستند

رییس شورای بخش مرزن آباد نیز گفت: متاسفانه از زمانی که بخش مرزن آباد تشکیل شد یک سری از اهالی روستای کلنو که یا نفع شخصی داشتند و یا از کسبه کلاردشت و بیشتر به دنبال تفرقه بودندپیگیر جدایی از مرزن آباد و الحاق به کلاردشت شدند.سیف الدین پولادی افزود: ما از نماینده مجلس انتظار همکاری و شنیدن حرف مسوولان و مردم این منطقه را داریم و خواستار تشکیل جلسه ای اضطراری در این خصوص هستیم.

وی تاکید کرد: سالهاست مسوولان شهر و بخش مرزن آباد پیگیر دریاچه ولشت هستیم، طرحی هم تهیه شد بود اما دستهایی در کار است که نمی گذارند به مسوولان مرزن آباد تحویل داده شود. در حالی که پیمانکار مربوطه کوچکترین امکاناتی در این دریاچه ایجاد نکرده و سالانه پول زیادی دریافت میکند. حال که موضوع کلنو مطرح شده انتزاع دریاچه ولشت هم دور از ذهن نخواهد بود.