استاندار مازندران در دیدار با وزیر ارتباطات؛

پروژه ایجاد شبکه فیبر نوری در هزارجریب نکا و لاریجان آمل افتتاح خواهد شد

حرف آنلاین:استاندار مازندران گفت: در راستای تکمیل شبکه ملی اطلاعات و استان دیجیتال محور، عملیات اجرایی ایجاد شبکه فیبر نوری در منطقه هزارجریب شهرستان نکا و بخش لاریجان شهرستان آمل آغاز و به‌زودی افتتاح خواهد شد.

سید محمود حسینی پور در دیدار با وزیر ارتباطات، ضمن ارائه گزارشی کامل از آخرین شاخص‌های ارتباطی و فناوری‌های نوین و همچنین برخی مشکلات و چالش‌های موجود در خصوص وضعیت ارتباطات ثابت و همراه در مازندران، گزارشی از نحوه حمایت از کسب و کارهای استارت آپی و شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت و آی تی را به وزیر ارتباطات ارائه کرد.

وی افزود: دسترسی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را به یک بستر پوشش صوت و اینترنت جزو موضوعات مهم و با اولویت بالا است استانداری در جهت رفع مشکلات و موانع پروژه‌های ارتباطی در استان آمادگی دارد.

حسینی پور از مرتفع کردن مشکلات موجود در حوزه توسعه زیرساخت های ارتباطی و همچنین تامین امنیت تجهیزات مخابراتی را با اتخاذ تصمیمات لازم خبر داد و اضافه کرد: در همین راستا عملیات اجرایی دو پروژه بزرگ متوقف شده ایجاد شبکه فیبر نوری در منطقه هزارجریب شهرستان نکا و بخش لاریجان شهرستان آمل آغاز و به زودی افتتاح خواهد شد.

استانداز مازندران به تشکیل کارگروه مشترکی با حضور معاون وزیر ارتباطات، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و برخی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این پروژه تشکیل اشاره کرد و گفت: بررسی و احصای نظام مسائل استان در حوزه های ارتباطی و فناوری‌های نوین دیجیتال نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم با استفاده از دانش و توان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و خارجی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است، حسینی پور و عیسی زارع پور در ارتباط با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، دولت الکترونیک و هوشمندسازی خدمات توسط دستگاه‌های اجرایی و تحقق استان دیجیتال با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان دیدار و گفت و گو کردند. ‎