محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 

حرف آنلاین: رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی از روز جاری تا پایان روز یکشنبه 14فروردین ماه 1401 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد. سرهنگ “یدالله جهان تاب” با تبریک عید نوروز و روز طبیعت در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل […]

حرف آنلاین: رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی از روز جاری تا پایان روز یکشنبه 14فروردین ماه 1401 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

سرهنگ “یدالله جهان تاب” با تبریک عید نوروز و روز طبیعت در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی تا پایان روز یکشنبه 14 فروردین ماه 1401 در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.

رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است.

سرهنگ جهان تاب، با اشاره به ممنوعیت تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در روز 13 فروردین ماه در محورهای برون شهری استان تصریح کرد: عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی (شامل گندم، جو، برنج، سویا، دانه های روغنی و …) یا دارای مجوز از پلیس راه از این امر مستثنی است.

وی اضافه کرد: ممنوعیت تردد برای این قبیل وسایط نقلیه فقط در راه هایی اعمال می شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس، اظهار داشت: تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 11 صبح روزهای جمعه 12، شنبه و یکشنبه 12،13 و 5 فروردین ماه1400 و همچنین روزهای جمعه، شنبه ، یکشنبه و دوشنبه 12، 13، 15و 14فروردین ماه 1401 تا ساعت 24 همان روز بعد از میدان امیرکبیر کرج و ابتدای بزرگراه تهران-شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و هرگونه تغییر در اعمال محدودیت ترافیکی منوط به اعلام ماموران پلیس راه در محل می باشد.

سرهنگ جهان تاب یادآور شد: در صورت افزایش حجم تردد در آزاد راه تهران- شمال و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل ها، با اعلام ماموران مستقر در محل این مسیر به صورت مقطعی مسدود خواهد شد.

وی با اشاره به ممنوع بودن تردد انواع تریلر در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از روز جاری تا ساعت 2 بامداد روز سه شنبه 16 فروردین ماه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.

رئیس پلیس راه استان مازندران همچنین اذعان داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 11 صبح روزهای 13،14و 14 فروردین ماه تا ساعت 24 همان روز از رودهن به آب اسک ممنوع بوده و هرگونه تغییر در اعمال محدودیت ترافیکی منوط به اعلام ماموران پلیس راه در محل می باشد.

سرهنگ جهان تاب با اشاره به محدودیت های ترافیکی در محور فیروزکوه اظهار داشت: تردد انواع تریلر ها از ساعت از ساعت 6 صبح روز جاری تا ساعت 24 روزهای جمعه، شنبه و یک شنبه 13 و 14 فروردین ماه از مسیر شمال به جنوب محور فیروزکوه و بالعکس ممنوع می باشد.

رئیس پلیس راه مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

*توصیه های پلیس مازندران برای برخورداری از مواهب الهی در روز طبیعت و مدیریت سفر 

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از شهروندان ومسافران استان خواست، با رعایت هشدارهای پلیس روزی خوش را برای خود و خانواده شان در روز طبیعت رقم بزنند . 

سرهنگ “سیدموسی حسینی” گفت: برخورداری از مواهب الهی و جاذبه های گردشگری استان یکی از مهمترین موارد قابل توجه مسافران و گردشگران نوروزی برای سفر به استان مازندران است .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: بهره مندی از این نعمات خدادادی مستلزم وجود امنیت است که این امر تحقق نمی یابد مگر با همراهی و همدلی همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی و توجه به هشدارهای همه سازمان های مسئول در این زمینه ضروری است.

سرهنگ حسینی، تصریح کرد: به همین منظور، و برای برخورداری مردم از این موهبت های الهی ، پلیس با اجرای طرح های انتظامی و اجرای گشت های هدفمند در تفرجگاه ها و مناطق گردشگری، گام های موثری را در ارتقاء امنیت اجتماعی مردم و مسافران برداشته است.

وی با اشاره به تمهیدات و محدودیت های خاص ترافیکی در این روز به مردم توصیه کرد:ضمن رعایت هشدارهای انتظامی برای پیشگیری از سرقت منزل، از پارک خودرو در محل های خلوت و خارج از نقطه دید خودداری کنند.

حسینی همچنین به رانندگان خودرو ها و موتورسیکلت ها توصیه کرد: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از رفتارهای پرخطر از سوار کردن مسافر در قمت بار اتومبیل خودداری کنند تا شاهد حادثه تلخ در روز طبیعت نباشیم.

سرهنگ حسینی با اشاره به پایان سفرهای نوروزی، همچنین اظهار داشت: مدیریت سفر،خودداری از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی، پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی و توجه به هشدارهای ماموران پلیس راه و راهداری از مهمترین نکاتی است که رانندگان عزیز در بازگشت از سفر باید آن را مد نظر قرار دهند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به حجم ترافیک در محورهای استان، اظهار داشت: مسافران گرامی می توانند برای کسب اطلاع از وضعیت راه های استان با شماره های 21824420 و 21824434 تماس بگیرند .