معاون خادمیاری مازندران خبر داد:

دوره‌های آموزشی حضوری برای خادمیاران رضوی برگزار خواهد شد

حرف آنلاین: معاون خادمیاری مازندران از برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری برای خادمیاران در سه محور عمومی، تخصصی، مهارتی و جهاد تبیین خبر داد.

محمدرضا مسلمی در جمع خادمیاران رضوی بابلسری در مشهد اظهار کرد: دوره‌های آموزشی حضوری برای خادمیاران در سرفصل های مختلف اعم از سامانه، دستورالعمل‌ها، حرم‌شناسی، احکام، اعتقادی، اخلاقی، بصیرتی و تبیین مسائل روز برگزار خواهد شد.

وی افزود: این دوره‌ها در سطح ۲۲ شهرستان مازندران برای حدود ۱۱هزار خادمیار برگزار می‌شود.

مسلمی تاکید کرد: یکی از فرصت های طلایی زندگی هر فرد مسلمان حضور در بیت ائمه معصومین خاصه امام رضا (ع) که به واقع از بیوت الهی است که خادمان این آستان مقدس توفیق همجواری و خدمت در این قطعه از بهشت را دارند.

معاون خادمیاری مازندران ادامه داد: خدام حضرت از چندین امتیاز شامل؛ امکان تقرب به خدای متعال و ساحت نبی مکرم اسلام، خدمت خالصانه به ثامن‌الحج (ع) و برخورداری از شفاعت و عنایت خاص حضرت بهره‌مند هستند.

این مسئول بر لزوم آشنایی با اصول خدمت در حرم و حریم رضوی تاکید کرد و گفت: خدمت اصولی و خالصانه با معرفت توام با نظم و دقت یکی از سنت‌های تاریخی در زندگی انبیای الهی بوده است، هرچند این سنت امروز منسوخ شد اما خادمان افتخاری حریم اهل بیت (ع) به نوعی به اختیار خود از همین سنت تبعیت می‌کنند.