۲ نوجوان نیشابوری در دریای بابلسر نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از نجات ۲ نوجوان نیشابوری از خطر غرق شدگی در آب‌های ساحلی شهرستان بابلسر خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ غلامعلی فخاری گفت: با توجه به اعلام غرق شدگی دو پسر نوجوان مسافر اهل نیشابور به نام‌های امیررضا حسینی ۱۴ ساله و رضا حسینی ۱۵ ساله در ساحل دریای میرود واقع در بخش بهنمیر شهرستان بابلسر، ناجیان غریق و نیرو‌های امدادی مستقر در پایگاه امداد و نجات ساحلی شهید عظیمی، بلافاصله به دریا زدند و موفق شدند هردو غریق را از مرگ حتمی نجات دادند.

او افزود: ناجیان غریق و نیرو‌های امدادی پس از اقدامات اولیه درمانی این ۲ نوجوان را با آمبولانس جمعیت هلال احمر به مرکز درمانی انتقال دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به اینکه عدم آگاهی افراد نسبت به وضعیت توپوگرافی و تغییرات بستر دریا در نوار ساحلی و نیز عدم آشنایی به قواعد شنا و جریان شکافنده که از عمده‌ترین دلایل غرق شدن مردم قلمداد می‌شود، گفت: متاسفانه افراد زیادی توصیه‌های نجاتگران و امدادگران هلال احمر را در نظر نمی‌گیرند و با شنا در مناطق حادثه خیز جان خود را به خطر می‌اندازند.

فخاری با بیان اینکه تابستان امسال بیش از ۱۰۰۰ نفر نجاتگر و ناجی غریق در طول نوار سواحلی مازندران مستقر هستند، از مسافران خواست هشدار‌های امدادی را جدی بگیرند.