تحریم‌ها بعد از توافق ژنو علیه ایران بیشتر شد/مردم در انتخابات آینده هوشیارتر و آگاه‌تر وارد عرصه شوند

حرف آنلاین: حجت‌الاسلام حمید رسایی در همایش دیروز، امروز، فردا در مسجد امام رضا (ع) این شهرستان اظهار کرد: بیش از 35 سال قبل مردم ایران اسلامی توانستند با حرکت پشت‌ سر فقیهی جامع‌الشرایط، سیاست‌مدار، آگاه به زمان، شجاع، عالم و عارف سلطنتی که متکی به قدرت ابرقدرت‌های جهان بود را کنار بزنند. وی افزود: […]

حرف آنلاین:

حجت‌الاسلام حمید رسایی در همایش دیروز، امروز، فردا در مسجد امام رضا (ع) این شهرستان اظهار کرد: بیش از 35 سال قبل مردم ایران اسلامی توانستند با حرکت پشت‌ سر فقیهی جامع‌الشرایط، سیاست‌مدار، آگاه به زمان، شجاع، عالم و عارف سلطنتی که متکی به قدرت ابرقدرت‌های جهان بود را کنار بزنند.

وی افزود: گاهی اوقات ممکن است کوتاهی، کم‌لطفی، بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی در بین مسئولان سبب شود مشکلات آن‌چنان بر مردم فشار بیاورد که فراموش کنند از نعمت بزرگ نظام جمهوری اسلامی برخوردار هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قبل از پیروزی انقلاب ایامی را سپری کردیم که در آن هیچ قدرت، عزت و اقتدار نداشتیم زیرا شرف، حیا و عزت جامعه توسط نوکران استکبار از بین رفته بود، گفت: این دهه فرصتی مناسب برای مرور توانایی‌ها و داشته‌های کشورمان است.

رسایی با ابراز اینکه امام امت از فرصت به‌ دست‌ آمده در قبل انقلاب به درستی بهره گرفتند تا اینکه در بهمن سال 57 نقطه پایان رژیم منحوس پهلوی را رقم زدند، عنوان کرد: دو شعار عمده انقلاب اسلامی استقلال و آزادی بوده که مردم آن را در قالب جمهوری اسلامی متبلور کردند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم کشورمان در سال 57 به خوبی می‌دانستند که به‌ دنبال چه هدفی بوده و از چه مواردی گریزانند به همین دلیل به پیروزی دست یافتند، گفت: ولی عده‌ای از مردم در برخی کشورها و یا در برخی قیام‌های اجتماعی می‌دانند چه چیزی را نمی‌خواهند ولی نمی‌دانند که به دنبال چه مواردی هستند.

*ملت‌مان باید برای نشان دادن آزادی نظام و استبداد پهلوی را کنار می‌زد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم کشورمان حاکمیت حاکمان حلقه به گوش قدرت‌های استکباری را نمی‌خواستند ولی حاکمیت دین بر جامعه را می‌خواستند، گفت: مردم ایران می‌خواستند بر اساس حاکمیت دینی آزاد و مستقل باشند.

وی با اعلام اینکه اهل بیت و معصومان به ما عزت دادند نه قدرت‌های کفر، اظهار کرد: این مهم در مطالبات اصلی استقلال و آزادی تحقق یافت البته نماد استقلال‌خواهی در سال 57 کنار زدن رژیم منحوس پهلوی بود زیرا حکومت پهلوی مستقل نبوده و کاملا وابسته بود.

رسایی با بیان اینکه ملت‌مان باید برای نشان دادن آزادی نظام و استبداد پهلوی را کنار می‌زد، عنوان کرد: برای نمایش استقلال ملت ایران باید نظام نوین در کشور ایجاد می‌شد که این حرکت با از بین بردن استکبار ایجاد شد.

این مسئول ادامه داد: نماد استقلال‌خواهی بعد شاه عوض شد هرچند یک نظام مستقل ایجاد شد ولی نماد اصلی استقلال خواهی رای به جمهوری اسلامی بود اما با آن کامل نمی‌شد و باید نشان می‌دادیم که شیطان بزرگ حق سیطره بر کشورمان را ندارد و به همین منظور دست به فتح لانه جاسوسی زدیم.

رسایی با اشاره به اینکه در مقابل استقلال ایران انواع جنگ‌های داخلی طراحی شده بود ادامه داد: در این بین سپاه پاسداران برای مقابله با جنگ‌های داخلی به راه افتاد همچنین حماسه اسلامی ششم بهمن ماه سال 60 آمل نیز توسط کمونیست‌ها از این دسته از مبارزات بود.

وی با اعلام اینکه در مقابل نه گفتن مردم به رژیم پهلوی جنگ تحمیلی با حمایت همه جانبه همه استکبارگران از رژیم بعثی راه‌اندازی شد، افزود: ولی ملت ایران همچنان به دنبال استقلال بوده و می‌خواستند قرآن بر آنها حاکم باشد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اگر در جنگ تحمیلی خون‌های زیادی ریخته شده و فرزندان بی‌شماری یتیم شدند تنها به دلیل خاک نبود، تصریح کرد: برای این جوانان، مردان و زنان زیادی در جنگ شهید، اسیر و جانباز شدند تا بگویند ما به هیچ وجه ذلت نمی‌پذیریم و اجازه نمی‌دهیم شاه خائن بر ما حکمرانی کند به همین دلیل هشت سال هزینه دادیم تا اعلام کنیم استکبارگران حق حکمرانی بر ایران را ندارند بلکه قرآن، احادیث مسلم نبوی پیامبر، احادیث معصومان برگرفته از فقه جعفری و نبوی براساس نظر فقهای جامع‌الشرایط در این کشور حکمرانی می‌کند.

وی گفت: نماد استقلال کشورمان در هر مقطعی از زمان یک چیز است البته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر شرکت کردن در انتخابات نماد استقلال است زیرا قبل از آن که افراد به فرد مورد علاقه خود رای دهند به جمهوری اسلامی، اصل نظام و قانون اساسی رای می‌دهند و پس از آن رای فرد مورد علاقه خود را به داخل صندوق می‌اندازند پس با هر انتخابات یک رفراندوم بزرگ را شاهد هستیم.

رسایی با تاکید بر اینکه در قوانین دنیا نیز همین که مردم هر کشور در انتخابات شرکت کنند نشان استقلال بوده و رای به افراد رای به ساختار نظام است، بیان کرد: در این مملکت مردم در چارچوب اسلام حاکم هستند و بیرون از آن را قبول ندارند البته امام امت نیز می‌فرمایند که اگر من را هم کسی بپذیرفت به این دلیل است که حرف از اسلام می‌زنم.

این مسئول با بیان اینکه مردم شعارشان استقلال و آزادی است که در آن آزادی نه به معنای بی‌قید و بندی بوده بلکه به معنای این است که سرنوشت خود را با دستان خودشان رقم بزنند، گفت: دین برای محدود کرده انسان‌ها آمده زیرا دین شامل بایدها و نبایدهایی است که از قرآن کریم و اهل بیت استخراج می‌شود.

رسایی هر محدود کردن را بد ندانست و ادامه داد: در قوانین راهنمایی و رانندگی تابلوها برخی محدودیت‌ها را اعمال می‌کنند که سبب نجات جان افراد می‌شود هر چند دین اسلام نیز انسان‌ها را جهت می‌دهد تا سالم به سرمنزل مقصود برسند.

*انسان‌ها باید عقلانی‌تر نسبت به دین قضاوت کنند

وی با اعلام اینکه با برخی نظرهای نابخردانه که می‌گویند اگر دین در تعارض با آزادی قرار بگیرد لطمه خورده مخالفم و آن را نهایت بی‌خردی می‌دانم، ادامه داد: باید انسان‌ها عقلانی‌تر نسبت به دین قضاوت کنند.

نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه در کشورمان چهار کودتا انجام شده است، یادآور شد: گاهی اوقات افراد در لباس مرجعیت وارد می‌شوند و چند سال قبل جامعه مدرسین قم حکم داده آن فردی که در شبکه بی.بی.سی به عنوان مرجع تقلید قرار دارد صلاحیت لازم را ندارد.

وی نماد استقلال و آزادی در زمان کنونی را مواضع هسته‌ای دانست و متذکر شد: اگر در شبکه‌های مجازی، اینترنت، ماهواره و شبکه‌های معاند وسوسه‌هایی می‌شنوید که چرا باید در زمینه هسته‌ای هزینه کنیم باید گفت که ما برای استقلال کشور هزینه می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم شبهات مطرح شود همان‌طوری که برای ایجاد حکومت اسلامی در سال 57 هزینه کردیم.

رسایی انرژی هسته‌ای را انرژی بسیار گران خواند و خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام کارشناسان غربی حداکثر تا 150 سال آینده نفت به اتمام می‌رسد و برای چرخش چرخ کارخانجات و ایستادن بر روی پای خود نیاز به انرژی جانشین داریم البته در این بین حدود 100 سال قبل نخستین چاه توسط انگلیسی‌ها در مسجد سلیمان حفر شده و امروزه نخستین دستگاه‌های استخراج نفت در موزه‌های این منطقه وجود دارد.

رسایی تصریح کرد: شاهد هستیم که هم‌اکنون افرادی اعلام می‌کنند که انرژی هسته‌ای به کار ما نمی‌آید و حتی در دانشگاه‌ها و با استفاده از مناسب خود پشت تریبون‌ها با زبان بی‌زبانی به این امر اصرار دارند که برای چه در این بین هزینه می‌شود و تا چه زمانی هزینه‌ها باید ادامه داشته باشد.

*مسئولان باید پای میز مذاکره بسیار هوشیار باشند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصرار مقام معظم رهبری در دفاع از حق ایران بر سر انرژی هسته‌ای اظهار کرد: حتی برخی افراد در این بین خواستند القا کنند که به فکر حل مشکلات مردم به وسیله مذاکرات بودند که رهبر معظم انقلاب با تدبیر و آگاهی خاص خود در مقابل این القای تفکر اجازه مذاکره دادند تا بهانه به دست کسی نباشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: مسئولان باید پای میز مذاکره بسیار هوشیار باشند زیرا تحریم‌ها هم به سه دلیل به روی میز است که یکی از آنها انرژی هسته‌ای است.

رسایی دیگر دلایل تحریم را حقوق بشر و دفاع از تروریسم توسط ایران دانست و گفت: همگان شاهد هستند بعد از توافقات ژنو بسیاری از تحریم‌ها بیشتر شده و پیشرفتی در آن حاصل نشد.

وی با اشاره به اینکه هنوز بسیاری از موارد توافقات ژنو برای مردم شفاف‌سازی نشد و برای شفاف‌سازی آن مسئولان اجازه حضورمان در رسانه‌های ارتباط جمعی را نمی‌دهند تا مردم بدانند چگونه توافقات شکل گرفت، عنوان کرد: از نگاه مسئولان آمریکایی در 10 سال گذشته اگر در مذاکرات ایران توافقاتی شکل نگرفت ولی پیشرفت‌های زیادی حاصل شد اما یک سال گذشته پیشرفتی را شاهد نبودیم.

رسایی با تاکید بر اینکه آرمان‌های‌‌مان به قلب، روح، دل و مغزمان متصل است، افزود: آرمان‌های ما به سانترفیوژها وصل نیست هرچند اگر قلبی منفصل باشد نمی‌تواند آرمان‌ها را در آن نگهداری کرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه اگر چه آرمان‌های ما به سانترفیوژها وصل نیست ولی استقلال کشورمان به سانترفیوژها متصل است، بیان کرد: رهبری نیز بارها فرمودند که به مذاکرات خوش‌بین نیستند ولی دولت اصرار داشته و به این امر اجازه دادم.

*حضور حداکثری مردم در راهپیمایی دشمن‌شکن 22 بهمن

این مسئول با اشاره به حضور حداکثری مردم در راهپیمایی دشمن‌شکن 22 بهمن ماه امسال گفت: از ظریف وزیر امور خارجه کشورمان هم دعوت کردم تا به جای قدم زدن با جان کری امسال در 22 بهمن ماه با مردم قدم بزند.

رسایی ادامه داد: قدم زدن با فردی که دستش به خون این ملت آغشته است سبب می‌شود تا با پوشش همه جانبه رسانه‌های معاندشان، مردم مظلوم فلسطین، لبنان و دیگر کشورهای آزادی‌خواه نشان دهند که ایرانی‌ها آخر مجبور شدند کنار بیایند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر این مسئول ارشد کشور به فرانسه پس از اهانت نشریه شارلی ابدو در انتشار کاریکاتور موهن پیامبر (ص) جای تامل دارد در حالی که دولت فرانسه از این نشریه به میزان یک میلیون یورو حمایت کرد، این نشریه در شماره موردنظرش به پنج زبان زنده دنیا به اندازه پنج میلیون نسخه انتشار یافته و نخست‌وزیر فرانسه به جای برخورد با خبرنگاران آن را در دست خود می‌گیرد.

*تحریم‌ها بعد از توافق ژنو علیه ایران بیشتر شد

رسایی گفت: بعد از توافق ژنو تحریم‌ها علیه ایران بیشتر شده و در کنار آن اهانت به مقدسات و پیامبر اسلام افزایش یافت و حتی پاسپورت ایرانی‌ها هم ارزش قبلی خود را از دست داد.

این مسئول با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران دارای ساختار بزرگ ولایت فقیه بوده که در مقابل استکبارگران کوتاه نمی‌آید، گفت: کارشناسان استکباری 15 سال گذشته گفتند که در ایران نباید به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی باشیم بلکه باید به سراغ ولی‌فقیه برویم.

وی اضافه کرد: برخی احزاب و افرادی که در فتنه 88 حضور و تاثیر داشتند می‌گویند که ولایت فقیه را قبول نداریم.

رسایی قرآن را راهنمایی انسان‌ها دانست و حقوق بشرمان را برگرفته از قرآن بیان کرد.

این مسئول گفت: برخی در فتنه 88 شعار نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران را سر دادند که با وابسته به غرب بوده و یا افرادی بودند که فریب خوردند.

*مردم در انتخابات آینده هوشیارتر و آگاه‌تر وارد عرصه شوند

رسایی با اشاره به اینکه در این مملکت مسئول خائن داریم که به فکر جیب خود و جایگاه بستگانش است، ادامه داد: باید در انتخابات آینده مردم هوشیارتر و آگاهانه‌تر وارد عرصه شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: در این بین حمله‌های زیادی به شورای نگهبان شده در حالی که هر عقل سلیم وجود شورای نگهبان را تایید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید هوشیار باشیم که عده‌ای از هم‌اکنون به فکر ایجاد دسیسه هستند تا فتنه‌ای دیگر راه بیافتد، گفت: باید در این زمان بیشتر از گذشته هوشیار باشیم./فارس