آموزش؛ پاشنه آشیل مقابله با اعتیاد

حرف آنلاین: فرماندار بهشهر با بیان اینکه همه اقدامات در حوزه مواد مخدر و حوزه‌های دیگر باید پیوست فرهنگی داشته باشد، ارائه آموزش را پاشنه آشیل مقابله با آسیب اعتیاد دانست. علی اصغر میرزایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با حضور حسین زاده سرپرست شورا، پیشانی این مجموعه را بحث مواد […]

حرف آنلاین: فرماندار بهشهر با بیان اینکه همه اقدامات در حوزه مواد مخدر و حوزه‌های دیگر باید پیوست فرهنگی داشته باشد، ارائه آموزش را پاشنه آشیل مقابله با آسیب اعتیاد دانست.

علی اصغر میرزایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان با حضور حسین زاده سرپرست شورا، پیشانی این مجموعه را بحث مواد مخدر دانست و اظهار کرد: اعتیاد ریشه تمام آسیبهای اجتماعی است، طبق آمار شهرستان بهشهر رتبه اول طلاق را داراست که اکثرا پاشیدگی خانواده‌ها در اثر اعتیاد است.

وی با بیان اینکه جامعه هدف سوداگران مرگ خانواده‌های طبقه آخر اجتماعی هستند، افزود: این افراد از نظر فرهنگی و مالی بسیار ضعیف هستند، بعد از پیروزی انقلاب مجموعه نظام اقدامات خوبی برای مقابله با اعتیاد صورت گرفت، اخیرا در استان هم طرح “یاریگران زندگی” با کمک همه دستگاه‌ها در حال اجرا بود که با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد.

میرزایی همچنین از تدریس کتاب در سطوح مختلف در خصوص مواد مخدر خبر داد و ضمن اظهار تاسف از کسب موفقیت پایین در حوزه آموزشی، عنوان کرد: تعطیلی دو ساله مراکز آموزشی میزان آسیب‌های اجتماعی را افزایش داد و آثارش در بلندمدت مشخص می‌شود.

فرماندار بهشهر با تاکید بر لزوم فراگیر کردن آموزش در حوزه مقابله با اعتیاد توسط دستگاه‌های مختلف، گفت: باتوجه به تجربه کاری بنده در حوزه مواد مخدر، جای خالی آموزش به شدت حس می‌شود، در حوزه آسیب‌های اجتماعی اگر همه پای کار باشند خوب است، مجموعه‌های مردم‌نهاد بسیار اثرگذار هستند.

این مسئول با بیان اینکه طرح “یاریگران زندگی” طرحی فوق العاده است، خواستار ازسرگیری آن شد و اذعان داشت: همه ما احساس مسئولیت داریم آسیب‌های اجتماعی به همه ما برمی‌گردد همه اقدامات باید پیوست فرهنگی داشته باشد وگرنه موفقیتی درکار نیست، بحث آموزش نیز بسیار مهم است، باتوجه به اینکه کشور افغانستان در کشت خشخاش ممنوعیت ایجاد کرد دوستان ما در نیروی انتظامی برآورد خوبی دارند و برنامه‌ریزی‌های لازم خوبی انجام شده امیدواریم آمار معتادان کاهش پیدا کند.