با مگس میوه در ۲۵۰۰ هکتار باغ جویبار مبارزه شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جویبار از ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ عبدالله رحیمی با اشاره به اینکه اولین قدم در زمینه مدیریت و کنترل آفت مگس میوه مدیترانه‌ای ردیابی و شناسایی آن است، گفت: به منظور جلوگیری و کاهش خسارت این آفت، برنامه شناسایی، ردیابی و مبارزه با این آفت با استقرار و فعال سازی ۱۰ ایستگاه پیش آگاهی توسط سه مرکز جهاد کشاورزی شهرستان جویبار انجام و در ایستگاه‌های پیش آگاهی باغات دیگر نیز توسط کشاورزان پیشرو اجرا شد.

وی با عنوان اینکه ردیابی و مبارزه با این آفت از ابتدای امسال تاکنون در دو هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات این شهرستان انجام شد، افزود : ۶ هزار مگس با انواع تله‌های پارافرمونی و جلب کننده غذایی شکار شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جویبار تصریح کرد: طعمه پاشی در ۴۰۰ هکتار، کاور اسپری در سطح یک هزار و ۷۰۰ هکتار و جمع آوری و دفن میوه‌های الوده به مقدار دو هزار و ۶۰۰ کیلو در این شهرستان انجام شد.

وی برگزاری ۳۰ دوره یا کارگاه آموزشی ترویجی با شرکت ۵۵۷ بهره بردار، هزار و ۳۰۰ آموزش انفرادی، برگزاری ۸ کمیته فنی، توزیع هزار اطلاعیه راهکار‌های مدیریت مگس میوه، بیش از ۵۰۰ بازدید میدانی، نصب ۲۱ بنر آموزشی در این خصوص در سطح روستا‌ها و حوزه‌های شهری در معرض دید عموم و انجام مصاحبه رادیویی و اطلاع رسانی رسانه‌ای را از دیگر اقدامات این مدیریت برای کنترل این آفت برشمرد.

رحیمی با بیان اینکه مگس میوه یکی از آفات مهم اکثر درختان میوه است که سالانه خسارت زیادی را به کشاورزان و باغداران وارد می‌کند، یادآور شد: لارو‌های مگس میوه با تغذیه از میوه، باعث غیرقابل مصرف شدن و حساسیت میوه به بیماری‌های قارچی و پوسیدگی میوه‌ها می‌شود و باغداران باید در ابتدای فصل رشد میوه‌ها نسبت به نصب تله در باغات و جمع آوری میوه‌های ریخته شده در پای درختان و مدفون کردن آن‌ها در عمق ۵۰ سانتی متری خاک اقدام کنند.