اخبار انتخابات مازندران | بسته ویژه خبری 9

۳ برابر شدن کاندیداها نسبت به دور قبل، حاشیه‌های انصراف‌ها و حمایت‌های جعلی، جعل عنوان آقای دکتر، کاندیداها رو به روی هم در نهمین بسته خبری اخبار انتخابات مازندران گنجانده شده است.

۳ برابر شدن کاندیداها نسبت به دور قبل، حاشیه‌های انصراف‌ها و حمایت‌های جعلی، جعل عنوان آقای دکتر، کاندیداها رو به روی هم در نهمین بسته خبری اخبار انتخابات مازندران گنجانده شده است.

کاندیداهای فعلی مجلس در مازندران 3 برابر دوره قبل

بر طبق آخرین آمار ستاد انتخابات استان مازندران، تاکنون۱۳۲ نفر از ادامه حضور در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان انصراف دادند. آمار ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مجموع ۷۴۸ نفر در حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران بود که از این تعداد ۴۷۸ نفر از هیات نظارت، ‌هیات اجرایی و شورای نگهبان تاییده صلاحیت گرفتند و امروز ۳۷۰ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی مانده اند. براساس گزارش حرف مازندران، در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، بر اساس آخرین بررسی شورای نگهبان، از مجموع ۴۱۸ نفری که به عنوان داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس یازدهم در مازندران ثبت نام کردند ۱۲۱ نفر توانستند صلاحیت و مجوز حضور در یازدهمین دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی را کسب کنند. از این رو به نظر می رسد با وجود انصراف کاندیداها در روزهای اخیر، هنوز تعداد کاندیداهای حوزه های انتخابیه مازندران سه برابر دوره گذشته است.

حاشیه های انصراف ها و حمایت های جعلی

در روزهای اخیر در تعدادی از حوزه های انتخابیه در مانند آمل، نور و ساری، اخبار در فضای مجازی منتشر می شود که نشان دهنده حمایت افرادی از کاندیداهای فعلی مجلس شورای اسلامی است، اما تکذبییه و جوابیه حامیان در این میان نیز در نوع خود جالب توجه است. بسیاری از حمایت ها و انصراف ها که توسط کاندیداهای فعلی به نام خود تمام می شود، بیشتر جعلی بوده است به طوری که دادستان های آمل و ساری در این باره ورود کرده و به برخی ستادهای انتخاباتی تذکر داده اند.

جعل عنوان دانشگاهی “آقای دکتر”

دادستان آمل در اطلاعیه ای نسبت به جعل عنوان دکتر توسط سه کاندیداهای مجلس در این شهرستان هشدار داده است که این افراد نباید از عنوان دکتر برای معرفی خود استفاده کنند. این جعل عنوان به نظر دامن گیر شناخته شده ترین کاندیدای این حوزه انتخابیه را نیز شامل می شود و کمپینی در فضای مجازی راه اندازی شده و نسبت به سنجش صحت ادعای کاندیداهای مجلس درباره عنوان مدرک تحصیلی آنها حساسیت نشان داده اند.

کاندیداها رو به روی هم

یکی از مهم ترین ویژگی های این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، خطاب قرار دادن و نیز رو به روی هم قرار گرفتن کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. میزان تخریب و شدت انتقاد کاندیداها به ویژه از نمایندگان مستقر و کاندیداهای فعلی افزایش یافته است.