رشد 13 درصدی صادرات از مازندران در 11ماه سالجاری

ناظرگمرکات مازندران با اعلام صادرات بیش از ۲۸۲ میلیون دلار انواع کالا از رشد ۱۳ درصدی صادرات طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

ناظرگمرکات مازندران با اعلام صادرات بیش از ۲۸۲ میلیون دلار انواع کالا از رشد ۱۳ درصدی صادرات طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین، امیر جمشیدی گفت: طی این مدت حجم صادرات انواع کالا از گمرکات مازندران بالغ بر یک میلیون و ۳۷۷هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی مقاصد عمده کالاهای صادراتی گمرکات مازندران در این مدت را به ۴۹ کشور اعلام کرد و گفت : به ترتیب عراق با ۱۲۷ میلیون دلار، روسیه با ۶۵ میلیون دلار، ترکمنستان با ۱۵ میلیون دلار، قزاقستان با ۱۲میلیون دلار و ازبکستان با ۹ میلیون دلار پنج کشور عمده طرف مبادله تجاری گمرکات مازندران بوده اند که سهم ارزشی ۸۱درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته اند.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر با اشاره به صادرات ۲۹۸ قلم کالای صادراتی از گمرکات مازندران، بیان داشت: پنج قلم عمده کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی با ۱۰۴ میلیون دلار، سیمان با ۳۲ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۲۹ میلیون دلار ، مرکبات با ۲۴ میلیون دلارو فرآورده های خوراکی گوناگون با ۱۵ میلیون دلار بوده اند که سهم ارزشی ۷۲ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته اند.