ارائه توانمندی های زنجیره ارزش مازندران در اکسپو2024

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه ارائه توانمندی ها و ظرفیت های زنجیره ارزش استان در اکسپو 2024 تهران صورت گرفته است، گفت: 10 زنجیره ارزش دیگر در مازندران شناسایی شده و تقویت می شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به اینکه ارائه توانمندی ها و ظرفیت های زنجیره ارزش استان در اکسپو 2024 تهران صورت گرفته است، گفت: 10 زنجیره ارزش دیگر در مازندران شناسایی شده و تقویت می شوند.
حسن خیریان پور امروز شنبه هشت اردیبهشت ماه در مراسم آغاز به کار ایران اکسپو۲۰۲۴ در جمع خبرنگارانبا اعلام اینکه با همکاری وزارت کشور نمایشگاه زنجیره های ارزش راهبردی برای 31 استان کشور در اکسپو2024 دایر شده است، افزود: در این راستا مازندران نیز به منظور ارائه توانمندی‌های زنجیره ارزش این استان در اکسپو2024 حضور یافته است.
وی با بیان اینکه در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش برای مازندران تعریف شده است، گفت: زنجیره ارزش راهبردی مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی دو زنجیر ارزش استان مازندران هستند که به جهت ظرفیت هایی که استان مازندران دارد 10 زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامه های زنجیره ارزش راهبردی قرار خواهد گرفت.
معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و 700 هزار تن مرغوب ترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر 220هزار تن کیوی در این استان تولید می شود، عنوان کرد: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تامین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامه دار کردن باغ ها، سردخانه ها و سورتینگ‌ها مازندران ظرفیت های مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.
وی با اشاره به اینکه وجود پایانه های صادراتی برای تامین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار می روند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب می شود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.
خیریان پور با بیان اینکه در بحث گردشگری و صنایع دستی در استان مازندران نیزظرفیت متعددی وجود دارد، یادآور شد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرنده نگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیت های تولید انواع صنایع دستی از ظرفیت های مهمی در استان مازندران هستند که می توانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.