بهترین شهر شمال از نظر آب و هوا

اگر به دنبال بهترین شهر شمال از نظر آب و هوا هستید خیلی ها شمال کشور را به شما پیشنهاد می دهند .

مخصوصا مازندران با طبیعت زیبا و سرسبز و کوه های بلند با آب و هوای خنک و دریای زیبا همه آنچه را که شما از نظر آب و هوای مطلوب می خواهید را در اختیار شما قرار می دهند . هوایی بدون آلودگی همراه با مناظر زیبا و دلنشین با تنوع آب و هوایی مختلف که بی شک هر شخصی آرزوی استفاده از این آب و هوا را دارد .

آب و هوای مازندران با تنوع مختلف  به سه دسته تقسیم شود. شما می توانید آب و هوای معتدل خزر با تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های معتدل و مرطوب، همچنین آب و هوای معتدل کوهستانی و سرد ، و تابستان های معتدل و کوتاه را در این استان تجربه کنید.لازم به ذکر است در بیشتر مناطق مازندران اغلب بارش باران وجود دارد که تا اواسط تابستان ادامه دارد.

در دشت های غربی و مرکزی استان تا کوهپایه های شمالی رشته کوه البرز، آب و هوای معتدل منطقه خزر را می توان تجربه کرد. در ارتفاعات 1500 تا 3000 متری نیز، آب و هوای معتدل کوهستانی وجود دارد که دارای زمستان های طولانی و سرد و تابستان های کوتاه و معتدل است.

در این مطلب به معرفی بهترین شهرهای شمال از نظر آب و هوا می پردازیم .

سوادکوه

اگر بخواهیم جوهره کامل شهرهای شمالی را در یک شهر خلاصه کنیم به سوادکوه می رسیم . این شهر در اوج تابستان هوای شرجی ندارد و با طبیعت بکر و جنگل های زیبایش همیشه بعنوان یکی از مقاصد گردشگری مسافران مطرح بوده و هست . شهری که تمام انتظارات گردشگران را برآورده می کند . در معرفی این جاذبه های بینظیر می توانیم به گزینه های مختلفی اشاره کنیم که با آب و هوای مطلوب همیشه گردشگران را به سوی خود می خوانند .

این شهر که با جنگل و کوه و آبشارهای زیبایش دل هر بیننده ای را به خود جذب می کند شامل جاذبه هایی مانند  جنگل و رودخانه پلنگ دره، آبشار گزو، آبشار ورسک پل سفید، دریاچه لفور، سد البرز، غارهای سوادکوه، روستای جنگلی اوریم،    جنگل هلی‌دار، ارفع کوه، روستای آلاشت، دریاچه شورمست، رودخانه کسیلیان و …. می باشد .

فاصله سوادکوه تا تهران ۲۵۰ کیلومتر است و شما می‌توانید با ۳ ساعت رانندگی از پایتخت به این شهر زیبا سفر کنید.

سوادکوه در شرق استان مازندران قرار دارد و با دو استان تهران و سمنان مرز مشترک دارد. این شهر سرسبز شمالی در کوهپایه‌های البرز مرکزی واقع شده و به همین علت دارای آب و هوایی بسیار خنک و مطبوع است. در این بخش از معرفی سوادکوه باید گفت که شهر پل سفید، زیرآب، آلاشت و شیرگاه از توابع این شهرستان به شمار می‌روند.

طبیعت سوادکوه در میان جنگل و کوهستان واقع شده و به همین خاطر از نفوذ هوای شرجی در امان مانده است. اگر در اوج گرمای تابستان دلتان نسیمی خنک و مطبوع خواست، به جاده بزنید و راهی سفر به سوادکوه شوید. چراکه در بهار و تابستان هوای سوادکوه کوهستانی و خنک است و خبری از گرمای هوا در مناطق مختلف آن نیست. از سوی دیگر در پاییز و زمستان این منطقه‌ی ییلاقی پر بارش خواهد بود و هوا بسیار سرد می‌شود. اما اگر اهل برف‌بازی هستید، اقامت در سوادکوه وسط زمستان نیز تجربه شگفت‌انگیزی را برای‌تان به ارمغان خواهد آورد.

سوادکوه منطقه‌ای کوهستانی محسوب می‌شود و با مه و ابر غلیظ احاطه شده است. در نتیجه سفر به این شهر در روزهای گرم سال بسیار لذتبخش خواهد بود. اما برای سفر به این منطقه در روزهای سرد سال نیاز به تجهیزاتی مثل زنجیرچرخ دارید و از دیدنی‌های منطقه به راحتی نمی‌توانید بازدید کنید. مسیر و جاده سوادکوه به دلیل برودت هوا و بارش‌های بسیار، لغزنده می‌شود و احتمالا به دلیل اینکه باید آهسته برانید، مسیر نیز طولانی‌تر خواهد شد. اما برای دوستداران فصل سرد و کوهنوردان عاشق برف و اسکی، سفر به سوادکوه در پاییز و زمستان نیز جذاب و دوست‌داشتنی خواهد بود.