گزارش حرف از جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی؛ افزایش چندبرابری و چراغ خاموش تعرفه برق، داد صنعت را درآورد

ساری-خبرنگار حرف/ افزایش تعرفه برق واحدهای صنعتی مازندران که در ادامه افزایش چراغ خاموش تعرفه برق سراسری رخ داده است، موضوع پرچالش آخرین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استانداری مازندران در سال 1402 بود.

ساری-خبرنگار حرف/ افزایش تعرفه برق واحدهای صنعتی مازندران که در ادامه افزایش چراغ خاموش تعرفه برق سراسری رخ داده است، موضوع پرچالش آخرین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استانداری مازندران در سال 1402 بود.

مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت و معدن مازندران در بیان مشکلات پیش آمده برای بخش خصوصی و رایزنی های صورت گرفته در این باره با شرکت های توزیع برق استان، اظهار کرد: همه راه ها و مذاکرات برای این بخش انجام شده اما فایده ای نداشته است، با اینکه این قانون ضد تولید و ضد کارشناسی است اما مصر به انجام آن هستند، در این باره می گویند که قانونی است که مجلس مصوب کرده است اما نمایندگان مجلس هم از آن بی خبر هستند.

وی با اشاره به اینکه در وزارت نیرو هم انگار می خواهند تمام کسورات را می خواهند از بخش خصوصی بگیرد، تاکید کرد: بخش خصوصی به اندازه کافی لاغر است و چیزی ندارد از او بگیرید، شرایط نشان می دهد با توجه به سرسختی وزارت نیرو و شرکت برق، باید این ارقام پرداخت شود که می دانیم در توان بخش خصوصی نیست اینکه قیمت برق به یک باره ده برابر شود.

رضوی یادآور شد: بخش خصوصی می داند که افزایش تعرفه خدمات به نوبت رخ می دهد و این توان بخش خصوصی را می گیرد که به یک باره برق، آب، گاز و این شرایط خدماتی به این میزان افزایش یابد.

 

حسینی کارنامی مدیرعامل توزیع برق استان مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تعرفه ها به صورت سراسری اعلام شده است و حتی وزیر هم روی تعرفه برق اعمال نفوذ نمی تواند داشته باشد، گفت: این تعرفه، مصوبه هیات دولت داشته و ابلاغ شده است که مصوبه مجلس را دارد.

وی با بیان اینکه این افزایش تعرفه، برای بخش های صنعتی، صنفی، خدماتی و کشاورزی رخ داده است و مختص بخش صنعت نیست، افزود: آبان ماه سال جاری، این تعرفه ها ابلاغ شده است و برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

 

استاندار مازندران: افزایش چند برابری قیمت برق نگران کننده است

 

استاندار مازندران نیز در پایان این جلسه با اشاره به اینکه این وضعیت باعث نگرانی شده است و باید جای تجدید نظر داشته باشد، گفت: در کنار پیگیری هایی که از سوی بخش خصوصی انجام می شود ما نیز این نگرانی را انتقال خواهیم داد.

سید محمود حسینی پور با بیان اینکه استانداری مازندران هم به عنوان مصوبه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران این اعتراض را به وزارت نیرو و هم حوزه دولت اعلام می کند، گفت که برآوردی که داریم این است که برق خانگی هم 10تا15 درصد افزایش داشته باشد اما برخی فیش‌ها که به بنده نشان داده اند، دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتراض بخش خصوصی را می پذیریم، تاکید کرد که از توزیع برق می خواهیم در این مدت این افزایش اخذ نشود تا سال بعد بتوان آن را تعیین تکلیف کرد.