مقدسی: تلویزیون را ببینید و بی رحمانه انتقاد کنید

حرف آنلاین: نشست مدیران ادارات و تعدادی از فعالان فرهنگی شهرستان قائم شهر به پیشنهاد و با حضور مدیرکل صداوسیمای مازندران در فرمانداری برگزار شد. در این نشست مدیران حاضر، فعالان فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص عملکرد شبکه طبرستان و مشکلات و نیازهای فرهنگی شهرستان قائم […]

حرف آنلاین:

نشست مدیران ادارات و تعدادی از فعالان فرهنگی شهرستان قائم شهر به پیشنهاد و با حضور مدیرکل صداوسیمای مازندران در فرمانداری برگزار شد. در این نشست مدیران حاضر، فعالان فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه دیدگاه ها و نظرات خود را در خصوص عملکرد شبکه طبرستان و مشکلات و نیازهای فرهنگی شهرستان قائم شهر مطرح کردند. نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این نشست ضمن اشاره به برخی از فعالیت های فرهنگی و مذهبی در شهرستان، گفت: فعالیت های نهادهای فرهنگی شهرستان محدود است ولی صداوسیما با امکانات و ابزاری که در اختیار دارد می تواند در رشد و توسعه این فعالیت ها موثر باشد. حجت الاسلام علی معلمی با اشاره به اینکه صداوسیمای مازندران با در اختیار داشتن ابزار هنر، می تواند کارهای فرهنگی ارزشمندی در استان انجام دهد، به مدیرکل صداوسیمای مازندران توصیه کرد که به موضوعات حوزه کار وتولید، سبک زندگی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشد. وی ادامه داد: صداوسیمای مازندران به دلیل گستردگی مخاطبی که دارد می تواند راه و روش اصولی برای بسیاری از امورات روزمره زندگی خانواده ها تعیین کند. امام جمعه قائم شهر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به راحتی بدست نیامده است، تصریح کرد: زمان خوبی برای توجه به مسائل اسلامی و انسانی در سایه جمهوری اسلامی است و اگر در این شرایط مناسب توفیقی در فعالیت ها حاصل نشود، مشخص است که کم کاری از خودمان است.

فرماندار شهرستان قائم شهر نیز با اشاره به اینکه فعالیت های مذهبی خوبی در شهرستان انجام می شود، گفت: در حوزه های دیگر فرهنگی برنامه های مناسبی وجود ندارد. مهدی محمدی افزود: حمایت صداوسیما از فعالیت های فرهنگی حلقه مفقوده بخش فرهنگ و هنر است وامیدواریم شاهد رونق این حوزه باشیم.

* انتقاد کنید

مدیرکل صداوسیمای مازندران نیز نشست با افراد حقیقی فرهنگ و هنر شهرستان رابرای شناخت بهتر از وضعیت این حوزه ضروری دانست و گفت: آمادگی لازم در شبکه طبرستان برای استفاده از پیشنهادات و نظرات و بهبود روند فعلی وجود دارد. علی صادق مقدسی از افراد صاحب و کار تخصص در حوزه فرهنگ و هنر خواست تا پیگیری های لازم را برای حضور در شبکه طبرستان انجام دهند تا از توانایی آنان استفاده شود. وی با بیان اینکه در نظرسنجی های صورت گرفته وضعیت مخاطبان رادیو ها و شبکه های استانی در کشور مناسب است، افزود: صداوسیمای مازندران از وضعیت مطلوبی در میان شبکه های استانی برخوردار است.وی همچنین در خصوص وجود شبکه های ماهواره ای و جایگاه شبکه طبرستان نیز گفت: افرادی که اخبار و موضوعات علمی را بهانه ای برای داشتن ماهواره بیان می کنند کمتر از پنج درصد این جمعیت را تشکیل می دهند. به گفته وی، شبکه های ماهواره ای وضعیت نامطلوبی را میان خانواده ها ایجاد کرده و والدینی که ادعا می کنند این شبکه ها از دسترس فرزندانشان دور است، صحت ندارد. مقدسی در خصوص انتقادهایی که به برنامه های شبکه طبرستان وارد است نیز گفت: در همه امور ایرادهایی وجود دارد ولی افرادی که تمایل دارند وضعیت شبکه طبرستان بهبود یابد و بهتر از این شود، برنامه ها را به خوبی تماشا کنند و اگر ضعف هایی وجود دارد با بی رحمانه ترین حالت انتقاد کنند.