قصه و رسانه باید در مسیر اهداف نظام تربیت انسان قرار بگیرد

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران گفت: هنر، قصه و رسانه باید در مسیر و اهداف نظام تربیت انسان قرار بگیرد و این موضوع را یک کمال گرایی می‌دانیم.

به گزارش حرف آنلاین؛ حامد فاضلی کبریا در آیین آغاز عملیات مرمت و احیای ساختمان‌های تاریخی طاهباز، آیین رونمایی از پوستر اولین جشنواره قصه گویی مازندران (آسنی) و آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در برنامه های شهرداری محمودآباد اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر محمودآباد از معدود مدیریت شهری هستند که رویکرد فرهنگی مطلوب دارند از این رو محمودآباد و نور را از مناطقی می‌دانیم که در حوزه فرهنگی فعال هستند.

فاضلی کبریا با اشاره به اینکه محمودآباد دارای ظرفیت فرهنگی و سبقه تاریخی است، خاطرنشان کرد: کار مکتب فرانکفورت روایت بوده و وقتی بحث علمی مطرح می شود، بحث‌ها بر سر روایت‌های مختلف است.

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران کارکرد روایت و روایتگری را یک ابزار برای رقم‌زدن صحنه تحولات اجتماعی دانست و یادآور شد: روایتگری آن چیزی که در جامعه است را گاهی به سمت جریان مقدس یا اغتشاش پیش می‌برد.

وی ادامه داد: قصه و هنر زمانی مقدس است که آن را در کارکرد مسائل و مفاهیم انسانی ببینیم.

این مسئول با اشاره به اینکه هنر، قصه و رسانه باید در مسیر و اهداف نظام تربیت انسان قرار بگیرند و این موضوع را یک کمال‌گرایی می‌دانیم، تصریح کرد: یکی از وظایف کانون پرورش فکری قصه‌پردازی است، زمانی که قصه برای بزرگسالان مطرح می‌شود می‌تواند رویکرد تحلیل گری داشته باشد. اما نگاهمان به نسل جدید از سنین ۷ تا ۲۰ سالگی است که تربیت به‌درستی شکل می‌گیرد.

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با تاکید بر اینکه تمام روایات ما باید در مسیر فرهنگ‌سازی الگوی ایرانی-اسلامی باشد، بیان کرد: در هفته دولت یک ماشین سیار در محمودآباد قرار می‌گیرد تا در جاهایی که ما امکانات استقرار ساختمان برای کار فرهنگی نداریم به مخاطبان خود خدمات فرهنگی و هنری ارائه دهد.