وقوع ۵۷۰ فقره حریق در شهرستان محمودآباد

رئیس واحد آتش‌نشانی محمودآباد از وقوع ۵۷۰ فقره آتش سوزی در این شهرستان خبرداد و گفت: این میزان حریق از نوع واقعی و ضریب شهری بوده است.

به گزارش حرف آنلاین؛حسن ذبیح پور با اعلام اینکه آتش سوزی که در محمودآباد رخ داد از نوع واقعی و ضریب شهری بوده است، اظهار کرد: ۴۳۰ مورد حریق برون شهری داشتیم که با اعزام  نیروهای خدوم آتش‌نشانی، ۲۰۰ مورد آن اطفاء و مابقی با کمک‌های مردم اطفاء شد.

وی از ۱۰۸ مورد تصادف درون شهری خبرداد و افزود: ۴۰ نفر از این آمار در سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند.

ذبیح پور با اذعان اینکه ۶۲۰ مورد استقرار و احتیاط حریق را در سطح شهرستان داشتیم، ادامه داد: ۶۰ مورد حوادثی از قبیل ریزش ساختمان و سقوط از چاه و آسانسور در محمودآباد امداد رسانی شده است.

رئیس واحد آتش نشانی شهرستان محمودآباد، خاطرنشان کرد: جهت تجهیز بیشتر خدمات، خودروی ریچ  به ارزش ۱۷ میلیارد ریال و همچنین تشک و سه پایه امداد و نجات با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال خریداری شده است.

این مسئول با بیان اینکه در چهارشنبه سوری سال گذشته ۴ مورد اطفاء حریق منزل در روستاهای محمودآباد را داشتیم ، تصریح کرد: پرسنل آتش نشانی در ۴ نقطه شهر به صورت آماده باش مستقر خواهند شد تا بتوانیم از پیشامدهای حوادث در چهارشنبه سوری سال جاری جلوگیری کنیم.

ذبیح پور اطلاع‌ رسانی با انجام تبلیغات محیطی و هشدارهای پیشگیرانه در نقاط مختلف شهر را از اقدامات مهم واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محمودآباد برشمرد و افزود: هشدارهای ایمنی برای استفاده نکردن جوانان و نوجوانان از مواد محترقه و آتش‌زا به صورت گسترده توسط کارشناسان ایمنی ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: نقش والدین در نظارت بر فرزندان و قدرت آنان در پیشگیری از بروز حوادث ناگوار در چهارشنبه آخر سال بسیار موثر است.