ساری رکوردار ثبت نزاع در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش ۳ درصدی نزاع طی سال جاری در این استان خبر داد که بیشترین ثبت نزاع در شهرستان ساری و میاندورود انجام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از افزایش ۳ درصدی نزاع طی سال جاری در این استان خبر داد که بیشترین ثبت نزاع در شهرستان ساری و میاندورود انجام شده است.

به گزارش حرف آنلاین،  علی عباسی افزود: آمار معاینات انجام شده نزاع، طی ۹ ماه سال جاری در استان را ۱۵ هزار ۷۱ نفر شامل ۹ هزار و ۷۷۷ نفر مرد و مابقی زن اعلام کرد و افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشت.

عباسی تصریح کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز استان، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با عدد دو هزار ۸۹، بابل با عدد هزار و ۴۹ و نوشهر، چالوس با عدد هزار ۱۵۸۷ نفر و کمترین نزاع در شهرستان فریدونکنار با عدد ۲۷۸ نفر ثبت شده است.

وی گفت: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، خرداد با دو هزار و چهار، مرداد با هزار هزار و ۸۳۴ و تیر با هزار ۷۲۷ به ترتیب بیشترین و شهریور ماه با هزار ۴۷۶ نفر کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضائی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پایین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.