ماجرای در راه ماندن 13ساعته مسافران در محور هراز/پلیس راه: راه لغزنده بود

از ساعت ۲۰ شب گذشته(چهارشنبه) با بارش برف ۱۰ سانتی‌متری از امامزاده هاشم به سمت بایجان، بیش از صدها خودرو در محور هراز گرفتار شدند.

اسحق پاک نیا: از ساعت ۲۰ شب گذشته(چهارشنبه) با بارش برف ۱۰ سانتی‌متری از امامزاده هاشم به سمت بایجان، بیش از صدها خودرو در محور هراز گرفتار شدند.

آنطور که یکی‌از شهروندان به حرف‌آنلاین گفته، نیروهای راهداری و خدمات‌رسان در محور حضور نداشته و موجب شد که مسافران بیش از ۱۳ ساعت ( تا لحظه انتشار این خبر) در جاده گرفتار باقی بمانند.

پس از گذشت ۱۳ساعت هنوز خبری از نیروهای راهداری برای بازگشایی مسیر نیست.

تصاویری نیز به حرف آنلاین رسیده که در بخش‌هایی از محور هراز که حتی برف نیز وجود ندارد، ساعت هاست که خودروها متوقف مانده‌اند.

یکی دیگر از مسافران به حرف آنلاین گفته است: بخش پایین دست محور هراز بدون برف بود، اگرچه بالادست در امامزاده هاشم کولاک شده بود و باید به طرف تهران یک طرفه می شد اما مسدود شدن مسیر به سمت شهر آمل موجب شد تا در هر دو مسیر مسافران 13 ساعت بدون ارائه خدمات در ترافیک قفل شده باقی بمانند.

 

راه لغزنده بود

رئیس پلیس راه مازندران با تایید گرفتار شدن هزار خودرو در محور هراز و کندوان گفت: از ساعت ۲۰ شب گذشته محور هراز و کندوان به دلیل برف و لغزندگی مسدود شد و موجب شد هزاران خودرو در مسیر گرفتار شوند.

یدالله جهان‌تاب صبح امروز پنجشنبه پنجم بهمن در گفت‌وگو با حرف‌آنلاین با اشاره به اینکه هم اکنون تردد در سه محور مازندران باز و به صورت روان است، تصریح کرد: بارش برف و سرما شدید موجب لغزندگی جاده‌های هراز و کندوان شده و تردد را برای مسافران سخت و کند کرده تا وسایل نقلیه ساعاتی در جاده هراز بمانند.

با اشاره به آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی این اظهار کرد: دیشب به دلیل جو ناپایدار و بارش سنگین برف و باران تردد سنگین در محورهای هراز و کندوان سنگین بود.

وی افزود: این شدت بارش موجب شد تا دو محور هراز و کندوان از دیشب تا به امروز صبح ساعت ۸:۳۰ مسدود شوند.