آمار چشمگیر تصادفات مازندران در تعداد جان باختگان

معاون عملیات پلیس راهور فراجا گفت: تصادفات مازندران در میان استان های دیگر آمار بالایی در جان باختن افراد دارد.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار بالای تصادفات مازندران گفت: ۱۰ استان بیشترین سهم جانباختگان در حوزه درون شهری را به خود اختصاص داده‌اند و ۶۴ درصد از مجموع جانباختگان به این استانها مربوط می شود که به ترتیب تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان، کرمان، آذربایجان شرقی، مازندران، تهران و آذربایجان غربی هستند.

سردار سلیمی به سهم ۵۶ درصدی ۱۰ استان در جانباختگان تصادفات در حوزه برون شهری اشاره کرد و از استانهای سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، خراسان رضوی، خوزستان، اصفهان، آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی و مازندران نام برد.

به گفته معاون عملیات پلیس راهور فراجا، از لحاظ درصد افزایش جانباختگان نیز استانهای سمنان، زنجان، هرمزگان و مازندران بیشترین فراوانی را ثبت کردند. در حوزه برون شهری نیز استانهایی که بیشترین تعداد جانباخته سوانح رانندگی را دارند شامل اصفهان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال بختیاری، آذربایجان غربی و شمال استان فارس می‌شود.

سردار سلیمی تاکید کرد: براساس برنامه ششم و کاهش ۱۲ درصدی در سال جاری نیز سهم هر استان به آن ابلاغ شد و ۱۱ استان در حوزه درون شهری موفق به دست یابی به سهم تعیین شده باشند و ۲۰ استان موفق به دستیابی به تکلیف خود نشدند. همچنین در حوزه پلیس راه نیز ۱۵ استان توانستند به شاخص تعیین شده در کاهش تصادفات برسند.