استاندار مازندران:

چهاردانگه با همکاری نخبگان و جوانان می‌تواند رشد کند

استاندار مازندران گفت: چهارگانه جایی برای رشد دارد و حتما می‌تواند با توجه به وسعت این بخش مقام اول را در تولید کسب کند به شرطی که نخبگان و جوانان و پیشکسوتان دست به دست دهند.

به گزارش حرف آنلاین، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جمع اقشار مردم فعالان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بخش چهاردانگه با اشاره به اینکه این شهرستان حدود ۲۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرد، اظهار داشت: چهاردانگه جایی برای رشد دارد و حتما می‌تواند با توجه به وسعت این بخش مقام اول را در تولید کسب کند به شرطی که نخبگان و جوانان و پیشکسوتان دست به دست دهند تا کل بخش را آباد کنند.

حسینی‌پور افزود: وحدت موجب پیشرفت‌های بسیاری در شهر و روستای خودتان خواهد شد زیرا در مناطقی که وحدت وجود داشت در آنجا رشد و توسعه اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد: نمایندگان باید نخبگان را جمع کنند تا با همفکری هم کشور و استان را به پیشرفت برسانیم.

نماینده عالی د‌‌ولت با بیان اینکه در برخی موارد ایراد گرفته می‌شود که چرا در عصر دیجیتال حضور میدانی برای بررسی پروژه‌ها گرفته می‌شود که در این خصوص می‌توان گفت: امام علی (ع) به مالک اشتر می‌فرمایند که مدیر و مسئول نباید خود را از مردم دور نگه دارد زیرا پنهان شدن مدیر از مسئول از مردم موجب کم اطلاعی از امور می‌شود.

این مسئول سبک زندگی اسلامی را با سبک مدیریت غربی متفاوت دانست و افزود: شاید این جلسه را می‌توانستیم با وبینار تشکیل دهیم اما با توجه به‌ شیوه امیرالمومنین که با توجه به آنکه ایشان خود حاکم بود و کارهایش را بسیاری از افراد می‌تونستند انجام دهند اما امام توزیع کمک‌ها را هم حتی خودش انجام می‌داد تا از نزدیک در جریان امورات قرار گیرد تا دیگر نیاز نباشد از دیگران گزارش دریافت کند که غیرواقعی و دقت لازم نداشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: به تازگی در یکی از روستاها خانواده‌ای زندگی می‌کردند که سه معلول داشت با توجه به آنکه مراکزی به عنوان بهزیستی دایر است اما تا کنون با توجه به آنکه حدود ۴۳ سال از انقلاب گذشته هنوز این افراد نمی‌دانستند که بهزیستی می‌تواند برای فرزندان معلولش امکاناتی فراهم می‌کند تا در آرامش باشند. به طور مثال حداقل امکانات ۲۲۰ میلیون تسهیلات بلاعوضی است که برای آن معلول بهزیستی در اختیار خانواده‌اش قرار می‌دهد یعنی برای سه فرزند معلول ۶۶۰ میلیون تومان باید تسهیلات تعلق می‌گرفت که چنین اتفاقی نیفتاد.

حسینی‌پور تصریح کرد: در سفرهای استانی دو رویکرد را دنبال خواهیم کرد که از جمله آن مردمی‌سازی دولت است تا مردم صاحب قدرت باشند و اگر مردم پای صندوق رای نمی‌آمدند قدرتی وجود نداشت و دیگر رویکرد در دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی است که از توصیه‌های رئیس جمهور محترم بود و خودشان نیز این اقدام را از طریق سفرهای استانی و اختصاص بودجه‌هایی که به مناطق محروم  شروع کردند.

وی یادآور شد: در حال حاضر موانعی که وجود دارد را برمی‌داریم، در این زمینه یکی از موانع، فساد اداری است که تا کنون هر فردی که گزارشی از فساد اداری دارد به استانداری گزارش دهد، این فساد باید جمع شود که بزرگترین مانع رشد اقتصادی استان است.