همه ماجراهای شورای شهر نوشهر؛ اداره کل امور شهری: منحل شد / فرماندار: منحل نشد!

در حالی که روز گذشته خبری از عسگری مدیرکل امور شهری استانداری مازندران مبنی بر طی شدن روند انحلال شورای اسلامی شهر نوشهر در رسانه ها منتشر شد، فرماندار شهرستان نوشهر به رسانه ای دیگر گفته است که خبر انحلال صحت ندارد و ماجرا شکل دیگری است.

در حالی که روز گذشته خبری از عسگری مدیرکل امور شهری استانداری مازندران مبنی بر طی شدن روند انحلال شورای اسلامی شهر نوشهر در رسانه ها منتشر شد، فرماندار شهرستان نوشهر به رسانه ای دیگر گفته است که خبر انحلال صحت ندارد و ماجرا شکل دیگری است.

به گزارش حرف آنلاین، 29 مهرماه امسال بود که خبر دستگیری دو عضو شورای اسلامی شهر نوشهر به جرم مسائل مالی توسط زرودی فرماندار نوشهر تایید شد،رسانه ها گفته بودند، در حین دستگیری این ۲ عضو شورا یک صراف در این شهر نیز دستگیر شده است.

پس از اعلام این خبر، زرودی گفته بود که برابر قانون از مجموع پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل در صورت امکان اگر این ۲ عضو شورا از این جایگاه برکنار هم شوند، شورای شهر نوشهر منحل نخواهد شد.

اما یازدهم دی ماه، فرهاد عسگری مدیرکل امور شهری استانداری مازندران در خبری که در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، گفته نشستی که روز گذشته در فرمانداری نوشهر در این ارتباط برگزار شد صورت جلسه انحلال شورای شهر شهرداری این شهر تنظیم و برای انجام روند اداری به استانداری مازندران ارسال شده است.

وی افزود: از آنجایی که ۲ عضو از اعضای اصلی شورا در ماه‌های پیش با موافقت فرماندار استعفا داده بودند بنابراین از اعضای اصلی ۲ عضو دیگر حضور داشتند و برابر قانون باید ۲ عضو از اعضای علی‌البدل هم وارد ترکیب اصلی شورا می‌شدند که با چهار نفر این نهاد رسمیت پیدا می‌کرد که متاسفانه یکی از اعضای علی‌البدل هم استعفا داد و در نتیجه از آنجایی که با باقی ماندن سه نفر، شورا از رسمیت خارج می‌شود در واقع شورای شهر نوشهر به حد نصاب نمی‌رسد، این نهاد به طور رسمی منحل شده است.

عسگری خاطرنشان کرد: فرایند اداری انحلال شورا هم اکنون از طریق استانداری و وزارت کشور در حال پیگیری است و برابر قانون، استاندار به عنوان قائم مقام وزارت کشور می‌تواند به طور مستقیم شهردار برگزیند و این روند اداری تا چند روز آینده محقق می‌شود.

با این وجود فرماندار نوشهر هم به خبرگزاری مهر گفته است نه تنها روز گذشته جلسه‌ای در فرمانداری نوشهر موضوع انحلال شورای شهر نداشتیم، بلکه تاکنون نیز مصوبه یا ابلاغیه‌ای از سوی استان در این باره صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه برخی رسانه‌ها با انتشار این گونه مسائل سبب چالش برای شهرستان می‌شوند، ادامه داد: هنوز انحلال یا ادامه کار شورای شهر در نوشهر مورد تأیید قرار نگرفته است و فرمانداری نیز در این زمینه تصمیم گیرنده نیست.

عسگری مدیرکل امور شهری استانداری مازندران از روز گذشته پاسخگوی تلفن خبرنگاران نیست و هنوز هم مشخص نشده است که وضعیت شورای اسلامی شهر نوشهر چه روندی را طی می کند.