واگذاری ۳۸ هکتار اراضی برای توسعه شهرک‌های کشاورزی و گلخانه ‎ای در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: برای توسعه شهرک های کشاورزی ۳۸ هکتار اراضی این شهرستان به این امر اختصاص یافت.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سید اسماعیل علوی امروز در جلسه پیگیری شهرک های کشاورزی و گلخانه ای شهرستان ساری با اشاره به وابستگی اقتصاد ملی به بخش کشاورزی، اظهار کرد: برای توسعه شهرک‌های کشاورزی ۳۸ هکتار اراضی این شهرستان به این امر اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه در برنامه توسعه روستایی تشکیل شهرک‌های کشاورزی تکلیف است، تصریح کرد: تامین امنیت غذایی، افزایش بهره‌وری در تولید، مصرف آب و اراضی، توسعه صادرات و ایجاد اشتغال از اهداف تشکیل شهرک‌های کشاورزی است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده از حیث شناسایی عرصه‌ها و کارهای مطالعاتی، واگذاری و اجرای این طرح، ۱۴ هکتار اراضی بلاکشت روستای پرچیکلای بخش مرکزی و ۲۴ هکتار اراضی روستای کندلک دودانگه ساری برای احداث شهرک‌های کشاورزی و گلخانه ای این شهرستان جانمایی شد.

این مسوول با بیان اینکه احداث این گلخانه ها با این روش سبب اشتغال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم است، تاکید کرد: ایجاد زنجیره تولید کشاورزی در شهرک‌های کشاورزی با نیروهای متخصص در حوزه کشاورزی انجام شدنی است.

وی افزود: با تجمیع خدمات مورد نیاز واحدهای تولیدی، هزینه تولید کاهش و سرمایه‌گذاری انجام شده در یک بازه زمانی بسیار کوتاه به نتیجه می‌رسد و امکان انجام کشاورزی قراردادی و اجرای الگوی کشت مناسب و بهینه فراهم می‌شود.

علوی گفت: عمده گلخانه‌های این شهرستان با پوشش پلاستیکی احداث می شوند و احداث گلخانه‌های شیشه‌ای مدرن و هیدروپونیک با توجه به نوع سازه گلخانه‌ها در هر منطقه، بستگی به شرایط اقلیمی، میزان باران و وزش باد دارد.