مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران خبرداد: نمایش توانمندی های صادراتی مازندران در ایران اکسپو ۲۰۲۴

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران درباره حضور مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ توضیحاتی ارائه داد.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران درباره حضور مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ توضیحاتی ارائه داد.
سید رحیم بخشی، در خصوص برگزاری نمایشگاه اکسپو اظهار کرد: براساس راهبرد دولت سیزدهم و چشم انداز 20ساله کشور و تاکیدات استاندار بحث صادرات در اولویت برنامه های توسعه ای استان قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه پیش نیاز سرمایه گذاری و تولید، صادرات است، تصریح کرد: مازندران به عنوان یک استان مرزی و با زیرساخت هایی که در آن وجود دارد از استان هایی است که با تولید 7 میلیون تن کالای کشاورزی در 17 محصول استراتژیک توان صادراتی بالایی دارد.
بخشی با تاکید بر اینکه برای پیشبرد راهبرد توسعه استان، 12زنجیره ارزش تعریف شده که دو زنجیره ارزش مرکبات وکیوی و گردشگری و صنایع دستی به عنوان ارزش برتر در حوزه صادرات مازندران معرفی شده اند، اظهار کرد: رویکرد نمایشگاه اکسپوی امسال، بر این دو محصول است، در نمایشگاه سال گذشته 5 واحد تولیدی از مازندران اما در سالجاری 27 واحد تولیدی استان غرفه دارند و واحدهای لبنی و پایانه های صادراتی استان توانمندی های خود را به نمایش می گذارند.
وی با اشاره به اینکه براساس سیاست های دولت، استانداری ها هم در اکسپوی امسال غرفه دارند، بیان کرد: مازندران در سالن 41 غرفه 10 یک فضای 55متری را در اختیار دارد که کارهای شاخص انجام شده در حوزه صادرات در استان را به نمایش خواهد گذاشت.
این مسئول با تاکید بر اینکه صادرات محصولات مرکبات مازندران در سال گذشته رشد داشته است، بیان کرد: سال گذشته 5هزار تن مرکبات در گمرکات استان ثبت شد و در سال 1402، نیز 70هزار تن، در بخش کیوی 10هزار تن و سال 1402 میزان 20هزار تن از این محصول صادر شده است که نشان می دهد پیگیری زنجیره ارزش استان، می تواند در توان صادراتی استان تاثیر خوبی داشته باشد.