به بهانه پیشرفت

ساری-گروه اجتماعی طبیعی بود که با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، برخی افراد و گروه های دور مانده از دایره مدیریتی و ریاستی بهانه ای برای رسیدن به کرسی های انتخاباتی پیدا کنند. از سال های گذشته تا کنون برخی تفکرات جدایی طلبانه و یا مظلوم نمایی هایی با عنوان عدم پیشرفت غرب مازندران موجب […]

ساری-گروه اجتماعی

طبیعی بود که با نزدیک شدن به انتخابات مجلس، برخی افراد و گروه های دور مانده از دایره مدیریتی و ریاستی بهانه ای برای رسیدن به کرسی های انتخاباتی پیدا کنند. از سال های گذشته تا کنون برخی تفکرات جدایی طلبانه و یا مظلوم نمایی هایی با عنوان عدم پیشرفت غرب مازندران موجب شد برخی تصور کنند می توانند با سوار شدن بر این مدار بار دیگر در درجه ای متفاوت به اهداف خود دست یابند.

این گروه ها به خوبی می دانند که مسئولان استانی و کشوری بر آرامش و وحدت در میان استان ها و مناطق مختلف تاکید دارند از این رو با برخی نمایش های از قبل برنامه ریزی شده می توانند امتیازاتی را برای خود دریافت کنند.

واکنش ها به تفکرات جدایی طلبانه

علی‌محمد شاعری نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی یکی از افرادی بود که این تفکرات پاسخ  داده است، وی در گفت وگو با فارس این اقدام را غیرکارشناسی عنوان کرد و افزود: این کار نه‌تنها هیچ نفعی برای مردم رامسر و غرب استان ندارد بلکه سبب ایجاد یأس و ناامیدی در مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر قرار است تقسیمات جدید کشوری اتفاق بیفتد باید بر اساس مطالعات جامع و کار کارشناسی شده باشد، گفت: اجرای این اقدام نیازمند در نظر گرفتن مسایل اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و تاکنون هیچ‌گونه مطالعه و کار کارشناسی در این زمینه صورت نگرفته است.

شاعری از استاندار مازندران خواست هرچه سریع‌تر اینگونه شایعات را در استان خاتمه دهد و با شایعه‌پردازان برخورد جدی نماید و نسبت به کنترل و مهار کانون‌های حاشیه‌ساز در استان تصمیمات مقتدرانه بگیرد.

وی افزود: باید به مازندران به عنوان یک کلان‌شهر نگاه شود چراکه هر شهری هویت مازندران است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی، شاخص‌های توسعه یافتگی و میزان اشتغالزایی در غرب استان را بالاتر از منطقه شرق مازندران اعلام کرد و افزود: تصمیماتی که در گذشته گرفته می‌شد تحت تاثیر جوسازی و غوغاسالاری بود در حالیکه مدیران استانی نباید اجازه چنین اقداماتی را که باعث به حاشیه راندن استان می‌شود را بدهند چراکه سبب ایجاد تنش سیاسی و امنیتی در استان می‌شود.

وی بیان کرد: همانطور که رامسر به عنوان عروس شهرهای مازندران شناخته شده است شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فراوانی نسبت به شهرهای استان گیلان دارد و باید با کسانی که به بهانه رسیدن به اهداف توسعه، شعار تجزیه‌طلبی را در استان سر‌می‌دهند شناسایی شوند تا موجب گسستگی در استان نشوند چراکه این شعارهای بی‌پایه و اساس اگر ادامه پیدا کند شهرهای دیگر نیز صدای جدایی از استان را به استان‌های دیگر سر میدهند.

شاعری اظهار کرد: هرچه به زمان انتخابات نزدیکتر می‌شویم شعارهای اینگونه که وعده‌های انتخاباتی دارد و پشتوانه کارشناسی ندارد بیشتر مطرح می‌شود و ضرورت دارد استاندار و معاون سیاسی امنیتی استانداری برخورد جدی با این موضوع داشته باشند.

بی سر نمی شود

استاندار مازندران نیز به الحاق رامسر به گیلان واکنش نشان داد و گفت: رامسر «سر» مازندران است و نمی توان به استان بدون رامسر فکر کرد.

احمد حسین زادگان بعدازظهر شنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی در تنکابن در گفتگو با خبرنگاران در واکنش به الحاق رامسر به استان گیلان اظهار داشت: حتی نمی‌توان به مازندران بدون رامسر فکر کرد زیرا رامسر سر مازندران است.

وی با عنوان اینکه من نظرات پیشنهاد دهندگان را به فال نیک می‌گیرم چون شهرستانشان را دوست دارند افزود: اما راهش فرار کردن نیست، نه تنها مسئولان استان بلکه مسئولان کشوری نیز به رامسر نگاه ویژه ای دارند.

حسین زادگان، واگرایی‌ها را عامل عقب افتادگی استان برشمرد و با تاکید براینکه باید به مازندران نگاه یکپارچه داشت تصریح کرد: با فضاسازی‌ها نباید کام مردم را تلخ کرد.

استاندار مازندران با اظهار اینکه دولت الکترونیک و هوشمندسازی بعد مسافت را از بین خواهد برد افزود: ایران رنگین کمان قبایل و اقوام است و همه زیر یک پرچم هستیم و باید باهم مشکلات را حل کنیم.