افزایش 3 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در 1400

حرف آنلاین: مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در ده ماهه امسال 89 در اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند(همگي مرد)،كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشت. علي عباسي تصريح كرد :بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در ده ماهه امسال به ترتیب […]

حرف آنلاین: مدير كل پزشكي قانوني استان مازندران گفت :در ده ماهه امسال 89 در اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند(همگي مرد)،كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد افزایش داشت.

علي عباسي تصريح كرد :بر اساس آمارهاي مراکز پزشكي قانوني استان در ده ماهه امسال به ترتیب شهرستان ساري با 12 ، آمل با 9 و چالوس با 8 مورد بیشترین و شهرهای و شهرهاي میاندورد ،گلوگاه و فریدونکنار هر كدام با يك مورد فوتي،‌ كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.

وي تصریح کرد: بر اساس اين گزارش عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي با 45 نفر و پس از آن برق گرفتگی با 22 ، برخورد جسم سخت با 15 و و سایر با 7 مورد در رتبه بعدی قرار دادند.

بر اساس تفکیک ماه خرداد با با 15 مورد بیشترین و دی ماه با 5 مورد کمترین آمار فوتی گزارش شده است.

سنین 31 تا 40 سال با 23 نفر بیشترین فوتی و بیش از 61 سال با 7 فوتی کمترین آمار را داشتند.

افزایش 13 درصدی مصدومین حادثه کار
عباسی افزود : بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان 830 نفر (783 مرد و ما بقی زن مرد و ما بقی زن ) مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزایش داشت.