سردار مسلمی خبر داد:

توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در طرح کمک‌ مومنانه مازندران 

حرف آنلاین: فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: سپاه پاسداران مأموریت‌های فراوان در جامعه دارد و یکی از مهمترین فعالیت‌ها اجرای طرح کمک مومنانه است که در هر مرحله ۵۰هزار بسته معیشتی توزیع می شود.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا مازندران همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آئین توزیع یک هزار بسته معیشتی کمک‌ مومنانه و بهره‌برداری از ۱۰ واحد مسکن مددجویی خانه محروم، اظهار داشت: به منظور کاهش فقر در جامعه، کمک مؤمنانه حاصل منویات ارزشمند مقام معظم رهبری بر تداوم اجرای نهضت کمک به نیازمندان است که به همین دلیل شاهد تهیه و توزیع یک‌هزار بسته معیشتی برای کمک به مستمندان جامعه در هفته دفاع مقدس در این شهرستان بودیم.

مسلمی افزود: سپاه پاسداران مأموریت‌های فراوان در جامعه دارد و یکی از مهمترین فعالیت‌ها اجرای طرح کمک مؤمنانه است و این طرح با شیوع و اپیدمی ویروس منحوس کرونا گسترش یافت و از سال ۱۳۹۹ تاکنون زمینه‌ساز شادی خانواده‌های نیازمند و کمک درآمد بود.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی هر مرحله در طرح کمک مومنانه مازندران با کمک مردم و خیران نیک‌اندیش به صورت متمرکز از سوی فرماندهان ناحیه‌ها در شهرهای مختلف تهیه و توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران یادآور شد: با کمک خیران و فرماندهان سپاه با اولویت حفظ آبروی مؤمن بیش از ۱۰۰ هزار بسته کمک معیشتی در مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی بین خانواده‌های محروم و نیازمندان توزیع خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه در پنج مرحله به صورت متمرکز کمک‌های معیشتی به ارزش پنج میلیارد تومان تاکنون تهیه و توزیع شد، بیان کرد: در هفته دفاع مقدس یک‌هزار بسته کمک مؤمنانه در شهرستان آمل به ارزش یک میلیارد تومان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه خیران با فعالیت در حوزه‌های مختلف باعث ایجاد استحکام در نظام می‌شود و همیشه کمک حال دستگاه‎های دولتی هستند، گفت: کارهای خیرخواهانه در مازندران در دستور کار این سازمان قرار دارد، خیران نیک‌اندیش سرمایه‌های اجتماعی و واقعی نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه ساخت خانه محروم برای نیازمندان با همکاری نهادها و دستگاه‌های دولتی از دیگر وظایف مهم سپاه پاسداران است و گفت: تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی مازندران برای ساخت یک‌هزار و ۳۰۰ خانه محروم در شهرهای مختلف منعقد شد که به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس تعداد ۱۰ خانه محروم در شهرستان آمل تحویل متقاضیان داده شد که برای این واحدهای مسکونی بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه گردید.

ساخت ۴۰ خانه محروم در آمل

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل نیز در این مراسم با بیان اینکه تعداد ۴۰ خانه محروم تا پایان سال جاری برای استفاده نیازمندان جامعه در این شهرستان آماده و مهیا می‌شود، گفت: در طرح کمک مؤمنانه با همکاری بسیج سازندگی تعداد یک هزار بسته معیشتی تهیه گردید و با جامعه هدف شناسایی شده در محلات با حفظ آبروی نیازمندان در بین مستمندان و اقشار ضعیف جامعه توزیع شد.

عابدین فیروجایی با اشاره به در ایام و مناسبت‌های متفاوت کمک‌ مومنانه و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان توزیع می‌شود، افزود: مجموع ارزش ریالی بسته‌های معیشتی کمک مؤمنانه بیش از یک میلیارد برآورد شده است.

فیروجایی تصریح کرد: براساس منویات و فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید به نیازمندان و مستمندان جامعه توجه ویژه داشته باشیم تا در راستای کاهش فقر و فقرزدایی اقدام شود، برای هر فصل در راستای توزیع بسته معیشتی، تعداد یک هزار بسته کمک مؤمنانه در دستور کار قرار دارد و این کار خیر و پسندیده با شیوع ویروس کرونا برای جمایت از خانواده‌های آسیب دیده انجام شده و همچنان این امر نیک ادامه دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل با اشاره به اینکه کمک مؤمنانه برای حمایت از نیازمندان در جامعه گسترش یافته است و شاهد کمک‌‎های فراوان خیران و مردم نیک‌اندیش هستیم، عنوان کرد: در ماه‌‎های محرم و صفر نیز بخش زیادی از نذورات مردم به کمک مؤمنانه اختصاص یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه علاوه بر توزیع مستمر و متمرکز یک هزار بسته در هر ماه برای حمایت از نیازمندان، تصریح کرد: حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات شهری و روستایی نیز به صورت ماهانه بسته‌های حمایتی در اختیار نیازمندان قرار می‌دهند.