ابراهیمی رفت کاویان آمد

مراسم تودیع و معارفه مدیرکل محیط زیست مازندران + تصاویر

حرف آنلاین: مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران برگزار شد.

حرف آنلاین: مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران ، با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان استانی برگزار شد.

مدیرکل سابق اداره حفاظت محیط زیست مازندران با حدود ۶۵ ماه سابقه کاری، به موضوعات عجیب و غریب جنگل‌خواری و زمین‌خواری باوجود قوانین در استان اشاره کرد و گفت: در کنار آن بحث پساب‌ها از مهمترین معضلات روز استان است.

حسین علی ابراهیمی کارنامی با اشاره به سال اول حضورش در مازندران اشاره کرد به دریافت گزارشی میانگین سالی ۶۰ کیلومتر تثبیت مرز منابع ملی از مستثنیات داریم، اشاره کرد و یادآور شد: با حساب و کتابی که کردیم دیدیم ۲۳۲ سال دیگر پشت این بنشیم این بحث به اتمام می‌رسد، گفتیم الان که دانش تکنولوژی وجود دارد چرا نباید این بحث سریعتر با روشهای علمی به پایان برسد.

وی همچنین گفت: به هر حال از مردم استانم بابت اقداماتی که به‌خاطر ناتوانی من انجام نشد عذرخواهی می‌کنم.

*ظرفیت نخبگان دانشگاهی پشتوانه خوبی است

عطاالله کاویان کلارستاقی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های این مجموعه به توسعه استان کمک کنیم، اظهار کرد: در مدیریت محیط زیست چند کلید واژه اعم از عدالت‌محوری و مردمداری، قانون‌مداری و پاک‌دستی را در اولویت قرار خواهیم داد.

وی افزود: اینکه محیط بانی یا پرسنلی فکر نکند دور یا نزدیک به ما است مهم است، نگاهمان ویژه نخواهد بود اینکه خط فکری او با ما هم‌خوانی دارد یا ندارد هم مهم نیست‌.

کاویان عنوان کرد: اگر بنده پا در این عرصه گذاشتم پشتوانه من مجموعه مدیریت عالی محیط‌زیست در کشور و استاندار و پرسنل این مجموعه است در کنارش بنده از ظرفیت دانشگاهی برخوردارم.

مدیرکل جدید اداره حفاظت محیط زیست مازندران از فعالیتش بیش از ۱۰ سال در سمن‌های مردمی محیط زیستی خبر داد و گفت: در این مدلت رنج سفر را در شهرهای مختلف تحمل کردم در دفاع از آرمان‌های محیط زیست در کنار تدریس در دانشگاه کمک کردیم و قرار است که از امروز در اینجا فعالیت کنیم امیدواریم بتوانیم مدیریت خوبی داشته باشیم.

این مسئول یادآور شد: طبق آمار ما بیش از ۳ برابر از ظرفیت زیستی استان استفاده کردیم این میانگین در دنیا یک و نیم است محیط زیست ما ناپایدار بوده و کار ما سخت است من به‌عنوان استاد اگر در اتاقم بنشینم فقط نقد علمی کنم همیشه به‌عنوان فردی که جایگاه علمی بالایی دارم رشد می‌کنم ولی اینکه در میدان از تجربیات استفاده کنم سخت است امیدوارم به کمک این مجموعه آشنا از دور به ارتقای مسائل زیست محیطی استان برسیم.

در پایان این مراسم از زحمات حسین علی ابراهیمی کارنامی تقدیر و عطاالله کاویان کلارستاقی به‌عنوان مدیرکل جدید اداره حفاظت محیط زیست مازندران معارفه شد.

*عکس: مهدی معافی*