رونمایی از مدال طلای گینس توسط نخبه آملی

حرف آنلاین: نخبه آملی باحضور در شبکه جام جم از نشان طلای گینس رونمایی کرد.

امیرحسین امدادی آملی نخبه آملی دارای ۷۷۶ اختراع امروز با حضور در برنامه “صبح پارسی” شبکه جام جم، به بیان جزییاتی از اختراعات، ثبت آن‌ها و همچنین دریافت نشان طلا از گینس در خرداد ماه ۱۴۰۱ پرداخت.

ثبت اولین اختراع نخبه آملی در ۱۱ سالگی

وی که متولد سال ۱۳۷۹ است، از علاقه‌اش به الکترونیک از دوران کودکی اشاره و اعلام کرد: در ۱۱ سالگی موفق به ساخت دستگاه جوجه‌کشی تمام اتوماتیک و پس از آن ابداع ماشین‌های کنترلی شدم.

امدادی ادامه داد: بنده از سال ۱۳۹۵ کار خود را به‌طور جدی با راه‌اندازی یک کارگاه تخصصی در منزل آغاز کرده و موفق به عملی کردن ایده‌های در ذهنم شدم.

نخبه آملی

از ثبت در گینس تا دریافت نشان طلا

این کارشناس ارشد الکترونیک با اشاره به نحوه ثبت اختراعاتش در گینس، یاداور شد: به کمک یکی از دوستان در دبی، اختراعاتم یکی پس از دیگری به ثبت رسید و توانستم در گینس هم ثبت‌نام کنم، تا اینکه در سال جاری به‌دلیل اینکه اختراعات زیادی را ثبت کردم باعنوان بزرگترین مخترع جهان سکه و مدال طلای گینس را کسب کردم.

وی ضمن تشکر از حمایت خانواده و مسئولان شهری، در پاسخ به این سوال که آیا قصد خروج از کشور را دارد، تاکید کرد: تاکنون پیشنهادهای زیادی از کشورهای خارجی داشتم اما به همه گفتم که من عاشق ایران هستم و میخواهم به‌عنوان یک سرباز به کشور خودم خدمت کنم.

امدادی در پایان درخصوص اختراعات مهمش همچون ساخت پهپاد یک نفره، شارژ بی‌سیم گوشی‌های اندروید، دستگاه سونوگرافی در منزل، دستگاه ضدکرونایی و غیره توضیحاتی داد و اذعان داشت: برخی از این دستگاه‌ها را به تولید انبوه می‌رسانم تا به شرکت‌های خصوصی عرضه شود.