دیدار هیئتی از استان مازندران با استاندار سلیمانیه

روز گذشته معاون استاندار مازندران و هیئتی از نمایندگان بخش خصوصی و مدیران دولتی این استان با مقامات استانداری سلیمانیه دیدار و گفتگو کردند. به گزارش حرف انلاین به نقل از سایت رسمی دولت اقلیم کردستان عراق این دیدار که با حضور شماری از مدیران ادارات استان سلیمانیه حضور داشتند، توسعه روابط میان استان سلیمانیه […]

روز گذشته معاون استاندار مازندران و هیئتی از نمایندگان بخش خصوصی و مدیران دولتی این استان با مقامات استانداری سلیمانیه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش حرف انلاین به نقل از سایت رسمی دولت اقلیم کردستان عراق این دیدار که با حضور شماری از مدیران ادارات استان سلیمانیه حضور داشتند، توسعه روابط میان استان سلیمانیه با مازندران و ایلام مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار استاندار سلیمانیه و معاون استاندار مازندران هرکدام به طور جداگانه به ارائه گزارشی از توانمندی ها، امکانات موجود و پیشرفت‌های استان‌های خود پرداختند.

معاون استاندار مازندران با تأکید بر توانمندیهای این استان اعلام کرد: مازندران از نظر گردشگری یکی از استانهای پیش‌گام ایران است و سالانه پذیرای 20 میلیون گردشگر است.

وی اشاره کرد: ایران در پی توسعه، گسترش و هماهنگی های بیشتر در حوزه بازرگانی، گردشگری و تبادل تجربیات خود با استان سلیمانیه است.

معاون استاندار مازندران افزود: می خواهیم مرکز بازرگانی قدرتمندی در شهر سلیمانیه افتتاح کنیم.وی وضعیت وضعیت سرمایه گذاری مشترک میان دو طرف را مطلوب ذکر کرد.

استاندار سلیمانیه هم ضمن خیرمقدم به هیئت ایرانی به تشریح توسعه استان سلیمانیه و روابط تاریخی میان اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

بهروز محمد صالح گفت: سلیمانیه در حوزه های گردشگری و صنعت توسعه قابل ملاحظه ای به خود دیده است و سلیمانیه و مازندران می توانند در حوزه گردشگری همکاری شایان توجهی با یکدیگر داشته باشند.

استاندار سلیمانیه درباره فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های صنعتی در این شهر گفت: سرمایه گذاران ایرانی می توانند در سلیمانیه سرمایه گذاری کنند و بر اساس قانون سرمایه گذاری، تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار داده می شود.

بهروز محمد صالح درباره وضعیت مرزهای رسمی میان ایران و اقلیم کردستان عراق افزود: به دنبال توافقات و تفاهم های صورت گرفته میان استان سلیمانیه و استانهای مجاور آن در جمهوری اسلامی ایران بیشتر مشکلات مربوط به گذرگاههای مرزی حل شده و مشکل اصلی که مربوط به نقل و انتقال مستقیم کالا است در پی حل آن هستیم. با تشکیل کابینه جدید این معضل نیز برطرف می شود.

دو طرف بر لزوم هماهنگی بیشتر میان بخش خصوصی دو استان تأکید کردند.