ایجاد ۹ هزار شغل در مازندران در سال ۱۴۰۰

حرف آنلاین: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اعلام این که تا کنون هشت هزار و ۹۴۸ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است ، از دستگاه‌های اجرایی دخیل خواست تا نسبت به تحقق تعهد استان در این زمینه تلاش کنند. حسن خیریانپور روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری […]

حرف آنلاین: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اعلام این که تا کنون هشت هزار و ۹۴۸ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است ، از دستگاه‌های اجرایی دخیل خواست تا نسبت به تحقق تعهد استان در این زمینه تلاش کنند.

حسن خیریانپور روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری مازندران در ساری تعهد استان برای اشتغال زایی در سال جاری را ۳۵ هزار فرصت شغلی اعلام کرد.

وی با تاکید بر این که تحقق تعهد استان باید همسو با ایجاد اشتغال پایدار باشد ، افزود : به طور حتم بخشی از امتیاز عملکردی ادارات استان در گرو ایجاد اشتغال پایدار است و توانمندی مدیران بر این اساس سنجیده می شود.

خیریانپور با اظهار این که عمده بیکاران مازندران را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند ، بر ضرورت توسعه مهارت آموزی برای رفع این چالش تاکید کرد.
وی گفت : توسعه مهارت آموزی در بین سربازان وظیفه و دانشجویان استان در ماه های گذشته شتاب گرفته و اکنون اجرای آموزش های مهارتی جزئی از برنامه های کاری آنان در پادگان و دانشگاه ها به شمار می روند.

شبکه بانکی حامی صادرات باشد

معاون استاندار مازندران همچنین در این نشست شبکه بانکی استان را به حمایت از صادرات فراخواند و گفت : شبکه بانکی با ارایه تسهیلات به صادرکنندگان حامی توسعه صادرات و تجارت از مبدا مازندران به کشورهای مختلف جهان باشد.
وی افزود : دولت تسهیلاتی را برای رونق اقتصادی و توسعه تجارت در نظر گرفته که باید بانک های عامل با پیگیری های مستمر برای جذب این اعتبارات بکوشند.

خیریانپور گفت : برای رونق اقتصادی در مازندران نیازمند توسعه صادراتی هستیم و از منابع مختلف اعتباراتی برای اعطای تسهیلات به صادرکنندگان استان در نظر گرفته شده که باید نسبت به اجرای دقیق این طرح بکوشیم.

وی افزود : مازندران ظرفیت های قابل توجهی در توسعه صادرات دارد و باید تمام دستگاه های اجرایی و خدماتی در خدمت صادرکنندگان باشند.

براساس آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت ارزش کالاهای صادراتی استان از ابتدای فروردین تا آذر امسال ۱۷۰ میلیون دلار است و وزن کالاهای صادر شده از گمرکات مازندران در این مدت هم ۶۸۰ هزار تُن اعلام شد. 

مقصد کالاهای صادراتی استان به کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، عراق و رومانی است و کالاها از گمرکات نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و آمل به این کشورها صادر می شود. سیمان، مواد معدنی، نفت سفید و نفت خام، فرآورده های لبنی، چوب و اشیای چوبی، مواد پلاستیکی، فرآورده خوراکی گوناگون، کاغذ و فلزات معمولی کالاهای صادراتی مازندران به شمار می روند.

خیریانپور ادامه داد: تسهیلاتی در قالب مشاغل خانگی، رونق تولید برای واحدهای تولیدی، صنفی و صنعتی مازندران در نظر گرفته شده که بانک های عامل موظف به پرداخت این اعتبارات هستند و به دلیل آنکه این اعتبارات شناور است به هیچ عنوان بانک های عامل جذب این اعتبارات برای استان را فراموش نکنند./ایرنا