انتقاد شاعری از نحوه واگذاری امور به مردم

ساری-خبرنگار حرف: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه از خصوصی‎سازی و واگذاری امور به مردم در کشور انتقاد کرد.محمدعلی شاعری در نشست خبری در ساری با بیان اینکه یکسال از ابلاغ سند ششم توسعه می گذرد، اظهار کرد: امیدوارم این سند مهم تحولی را در زندگی مردم ایجاد کند. شاعری با اشاره به اینکه هدف […]

ساری-خبرنگار حرف: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه از خصوصی‎سازی و واگذاری امور به مردم در کشور انتقاد کرد.محمدعلی شاعری در نشست خبری در ساری با بیان اینکه یکسال از ابلاغ سند ششم توسعه می گذرد، اظهار کرد: امیدوارم این سند مهم تحولی را در زندگی مردم ایجاد کند.

شاعری با اشاره به اینکه هدف نامگذاری سال  اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال، حمایت از تولید و اشتغال مولد، تاکید کرد: تحقق این شعار نیاز داشت تا مجلس و دولت پای کار بیایند، باید رسانه ها در استان گفتمان سازی کنند اینگونه چالش های اصلی کشور احصا و راه حل ها تببین می شوند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای زیادی در کشور وجود دارد اما برای مردم ملموس نیست، تصریح کرد: باید بررسی شود کشورهای توسعه یافته چه راهی رفته اند که ایران نرفته است، چه سیاست ها و روش هایی داشته اند که جمهوری اسلامی نداشته است.

شاعری سازندگی یک کشور را مربوط به خواست مردم دانست و اظهار کرد: کشورها را ملت ها ساخته اند مردم باید آگاه و مطالبه گر باشند، ملت ها تغییر نکنند کشورها تغییر نمی کنند

وی با تاکید بر نقش تعیین کننده ملت ها در سرنوشت کشورها، خاطرنشان کرد: ملت ها نقش اصلی را در توسعه دارند این نقش باید به صورت قانونی به مردم داده شود. در قانون اساسی اصل 44 تبیین شد اما اهداف مورد نظر اتفاق نیافتاد.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس بیش از 70 درصد اقتصاد کشور را دولتی دانست و اظهار کرد: هرکجا که دولت ورود پیدا کرد شاهد رکود و توقف بودیم در صورتیکه مردم باید در منافع کشور سهیم باشند.

وی با بیان اینکه اصل 44 به خوبی در کشور اجرا نشد و بخش خصوصی نیز در میدان قرار نگرفت، تصریح کرد: اداره کشور در دست دولت متمرکز شده در صورتی که در دنیا ثابت شده دولت ها در اداره کشور ناتوان هستند.  دولت سنگین وزن و با بهره وری کم و سازوکار قدیمی و منسوخ شده نمی تواند مطالبات به روز مردم را پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه وقتی 80 درصد کشور در دست دولت باشد یقینا دچار رانت می شود، تاکید کرد: دولت منابع و امکانات کافی برای پاسخگویی به مردم ندارد، دولت در اداره صنعت، خدمات و معیشت مردم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

شاعری مطالبات مردم را دچار انباشت سالانه دانست و اذعان کرد: سیستم دولتی به خاطر رانت های موجود نتوانست کشور را اداره کند که نتیجه آن بروز بیکاری، آسیب های اجتماعی، پایین بودن کالاهای کیفی در کشور،عدم صدارات و افزایش واردات است.

نماینده مردم شرق مازندران ایجاد فساد در اقتصاد کشور را دولتی شدن ان دانست و اظهار کرد: فساد زاییده یک سیستم نا کارآمد است هر چه سیستم اداری یک کشور دولتی باشد فساد در آن بیشتر است.

وی سیستم های دولتی را غیرشفاف برشمرد و تاکید کرد: قدرت در دست دولت موجب می شود تا رانت داشته باشد و این موضوع موجب شده تا عرضه خدمات آن نیز رانتی باشد و مشکل مردم را حل نکند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی مترقی ترین قانون مدنی دنیا است، تصریح کرد:  دهه 60  رهبری زمان تصدی ریاست جمهوری به دنیال دخالت بخش خصوصی در اقتصاد کشور بود که با آن مخالفت کردند چون صفر تا صد کشور در اختیار دولت بود.

شاعری با بیان اینکه از ابتدا واگذاری ها، خصوصی سازی به سمت خصولتی شدن پیش رفت، تصریح کرد: 117 میلیون تن تولید محصول کشاورزی داریم این موفقیت به دلیل وجود بخش خصوصی در بدنه اصلی کار است.

وی به بودجه سال 97 اشاره کرد و گفت: 360 هزار میلیارد تومان، اعتبار بودجه  سال 97 است که فقط  60 هزار میلیارد تومان این بودجه به امور عمرانی ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه 15 درصد از بودجه عمرانی نسبت به سال قبل کاهش یافته است، اظهار کرد: بودجه جاری امسال نیز 20 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، این آمار نشان می دهد ساختار کنونی دولتی نمی تواند رشد 8 درصدی ایجاد کرد مگر اینکه طرحی نو داشته باشد و به صورت واقعی از کارهایی که به او ارتباط ندارد فاصله بگیرد.

نماینده مردم شرق مازندران تاکید کرد: وزرا، مدیران و استانداران دولت باید آموزش ببینند تا یاد بگیرند چگونه امنیت را برای بخش خصوصی ایجاد کنند.

شاعری خاطر نشان کرد: اداره کشور باید در دست مردم باشد، تعاون گران تولیدکنندگان اقشاری هستند که باید اقتصاد به آن ها سپرده شود.