آمادگی شرکت لوله و مخابرات نفت ایران-منطقه شمال برای ایام نوروز

ساری-خبرنگار حرف/ مدیرشرکت لوله و مخابرات نفت ایران-منطقه شمال از آمادگی این شرکت برای ایام نوروز و انتقال فرآورده های سوختی موردنیاز استان در این ایام خبرداد.

ساری-خبرنگار حرف/ مدیرشرکت لوله و مخابرات نفت ایران-منطقه شمال از آمادگی این شرکت برای ایام نوروز و انتقال فرآورده های سوختی موردنیاز استان در این ایام خبرداد.

به گزارش حرف، محمد مهدی جامعی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر چهار میلیارد فراورده نفتی در این حوزه استحفاظی جابه جا شده است، اظهار کرد: شرکت خطوط لوله نفت دارای 12 منطقه است که یکی از مناطق آن، منطقه 11 ام منطقه شمال محسوب می شود که سه استان گلستان، مازندران و بخشی از استان تهران را در بر می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در این مسیر 600 کیلومتر خط انتقال وجود دارد که از هشت تا 32 اینچ قطر دارد، اظهار کرد: قطر 32 اینچی ابتدا برای سوآپ و واردات فرآورده های نفتی مدنظر بود اما بعدها با این قابلیت، برای صادرات نفت خام به کشورهای حاشیه خزر مورد استفاده قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه خطوط انتقال فرآورده نفتی به مازندران یک رشته خط 12 تا 16 اینچی است که از ریلی که مبدا است در ورسک 12 اینچ می شود و تنها رشته خط سوخت رسانی به شمال کشور منطقه مازندران و حومه است، افزود: از این خطوط چهارمیلیارد فرآورده نفتی انتقال می یابد که سه میلیارد آن مربوط به استان مازندران است.

مدیرشرکت لوله و مخابرات نفت ایران-منطقه شمال با اشاره به اینکه مازندران بیشترین سهم مسافرپذیری کشور را دارد، ادامه داد: در ایام تابستان و عید با افزایش جمعیت استان، میزان تزریق فراورده های نفتی به استان نیز افزایش می یابد، به عنوان مثال در سال گذشته و ایام نوروز حدود 350میلیون لیتر فراورده بین 15 اسفند تا 15 فروردین انتقال داده و تحویل شرکت تحویل پخش مازندران شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت این شرکت شبانه روزی است و آنچه در مراکز می گذرد مداوم بوده و ستاد در آماده باش کامل قرار دارد، اظهار کرد: برای ایام نوروز امسال نیز تیم های عملیاتی شیفت بندی شده و برای انتقال مواد و فراورده های نفتی موردنیاز در آماده باش قرار گرفته اند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت این مرکز تصریح کرد: در منطقه شمال 10 مرکز انتقال خطوط ارتباطی وجود دارد که هفت مرکز در استان مازندران و سه مرکز در استان گلستان تعبیه شده است، افزود: سه ایستگاه مخابراتی در استان وجود دارد که یک سیستم مخابراتی صنعتی مستقل از مخابرات کشور است و در آن صد درصد پوشش دیتا در نظر گرفته شده است.

جامعی با تاکید بر اینکه این مرکز علاوه بر بحث سوخت رسانی در مسئولیت اجتماعی هم در کنار مجاورین این خط قرار دارد، گفت: بحث آبرسانی به برخی روستاها با کمک تجهیزات این مرکز صورت گرفته است و همچنین

در بارش ها و رانش ها و نیاز به کمک روستا ها به ستاد مدیریت بحران کمک می کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش صرفه جویی مرکز نیز با استفاده از پتانسیل نیروی انسانی و تجهیزات بیش از 600میلیارد ریال در سال جاری صرفه جویی در بودجه در تعامل با سایر دستگاه ها صورت گرفته است، گفت: این امر با تکیه بر توان داخلی نیروها و با توجه به محدودیت های بودجه دولتی مدنظر بوده است.