فاز دوم ایستگاه برق 230.63 کیلوولت تنکابن به بهره برداری رسید

سیروس عمرانی رئیس اداره برق تنکابن در حاشیه گشایش فاز دوم  ایستگاه 230.63کیلو ولت  شیرود تنکابن (ترانس دوم ) با بیان اینکه  برای این ترانس 18 میلیارد تومان اعتبار  از محل داخلی شرکت هزینه شده است ، گفت : مشخصات فنی این پروژه  نصب و راه اندازی ترانس دوم  با ظرفیت 125 مگا ولت آمپر  […]

photo_2019-02-11_10-32-30

سیروس عمرانی رئیس اداره برق تنکابن در حاشیه گشایش فاز دوم  ایستگاه 230.63کیلو ولت  شیرود تنکابن (ترانس دوم ) با بیان اینکه  برای این ترانس 18 میلیارد تومان اعتبار  از محل داخلی شرکت هزینه شده است ، گفت : مشخصات فنی این پروژه  نصب و راه اندازی ترانس دوم  با ظرفیت 125 مگا ولت آمپر  است .

وی  درباره اثرات اجرایی این پروژه افزود : تامین برق مستمر و مطمئن ، افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال غرب مازندران ، رفع افت ولتاژ ایستگاههای فوق توزیع و مشترکین منطقه ، کاهش خاموشی های ناخواسته ناشی از افزایش بار در زمان پیک مصرف از جمله اثرات اجرایی این پروژه است .

محمد کاظم  حامدی معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه ای مازندران هم در این مراسم گفت : در فاز دوم این پروژه ترانس دوم 125 مگا ولت آمپر به آن اضافه شده و  فاز  نخست این پروژه هم در تابستان 97 بدلیل اینکه  خاموشی در منطقه نداشته باشیم ،  با حضور وزیر نیرو به بهر ه برداری رسیده و کمک شایانی در تامین برق منطقه داشت.

وی افزود : در سالهای گذشته بدلیل اینکه این پست  را نداشتیم عموما خطوط 63 ولت ما در مدار بود که با عث افت ولتاژ می شد که با بهره برداری از این پست 4 خط خروجی احداث شده که به سمت رامسر و تنکابن رفته و سبب رفع افت ولتاژ می شود.

حامدی  اضافه کرد : به منظور استفاده  مفید از فضای فیزیکی  موجود ، خط چهار مداره باندل را در نظر گرفتیم و  در واقع از یک مسیر خطی که ایجاد شد ، ظرفیت آن را با باندل کردن ، هشت برابر کردیم.

وی  بیان داشت : با توجه به اینکه این ترانس 250 مگاولت آمپر برق 63 کیلو ولت می تواند تحویل شرکتهای توزیع برق دهد ،  می توانیم با اطمینان بگوییم که در 10 سال آینده ، این منطقه مشکل افت ولتاژ و تامین برق نداشته باشند.