از افتتاح نیروگاه سیکل ترکیب نوشهر تا بازدید از سد گلورد و هراز

ساری-خبرنگار حرف / اردکانیان وزیر نیرو در سفری به استان مازندران، چند پروژه را افتتاح کرد.  در نخستین گام پست 230/63 کیلوولت شیرود تنکابن با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید. این پروژه با اعتبار 650 میلیارد ریالی طی 30 ماه انجام شد. رئیس اداره برق تنکابن اثرات اجرایی پروژه را رفع افت […]

1750246_699

ساری-خبرنگار حرف /

اردکانیان وزیر نیرو در سفری به استان مازندران، چند پروژه را افتتاح کرد.  در نخستین گام پست 230/63 کیلوولت شیرود تنکابن با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

این پروژه با اعتبار 650 میلیارد ریالی طی 30 ماه انجام شد. رئیس اداره برق تنکابن اثرات اجرایی پروژه را رفع افت ولتاژ در منطقه و خاموشی‌های ناخواسته، جلوگیری از خاموشی‌های ناشی از عملکرد حفاظت‌های ویژه، افزایش قابلیت اطمینان و بهبود پایداری شبکه، جابجایی سریع‌تر بار جهت انجام عملیات سرویس و تعمیرات در شبکه برشمرد.

بهره برداری از نیروگاه 460مگاوانی نوشهر

رضا اردکانیان عصر چهارشنبه 24مردادماه در آیین بهره برداری از پروژه نیروگاه ۴۶۰ مگاواتی سیکل ترکیبی نوشهر با بیان اینکه این پروژه، نخستین پروژه در کشور است که در این سطح فناوری شروع به کار می کند اظهار داشت: امیدوار هستیم که در آینده نزدیک تعداد بیشتری از این نیروگاه ها در مدار قرار گیرد.

وی  ضمن قدردانی از همه همکاران صنعت برق با تقدیر از مردم استان و تحمل آنان در زمان نوسانات برق افزود: خوشبختانه با مصرف و مدیریت صحیح از سختی ها عبور کردیم و وضعیت عادی شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه همه ما باید در رقابتی سازنده برای رفاه مردم تلاش کنیم اظهار داشت: نباید از خاطر ببریم که در چه جایگاه حقوقی و حقیقی هستیم زیرا هدف مشترک همه ما افزایش رضایت مندی مردم است.

به گزارش مهر، نیروگاه سیکل ترکیبی نوشهر دارای راندمان به میزان ۵۹ درصد نسبت به ۴۹ درصد نیروگاه های کلاس e مرسوم کشور و صرفه جویی ۱۰۰ میلیون مترمکعبی در مصرف سوخت گاز در سال است و این نیروگاه در زمینی به مساحت هشت هکتار ساخته شد.

وزیر نیرو در آمل

وزیر نیرو گفت: مبلغ 800 میلیارد ریال سال جاری برای سد مخزنی هراز در نظر گرفته شد تا بتوان مشکلات پیش‌رو را از میان برداشت.

رضا اردکانیان در حاشیه سفر به مازندران از سد مخزنی هراز بازدید و با بالگرد هوایی به آمل سفر کرد.وزیر نیرو در این بازدید از روند پیشرفت سد هراز، کندی پیشرفت پروژه و بخش‌های مختلف عمرانی آن بازدید داشت.

نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی، معاونان وزیر نیرو، استاندار مازندران و مسؤولان استانی در این بازدید رضا اردکانیان را همراهی کردند.

وزیر نیرو پس از بازدید سد مخزنی هراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون وضعیت خوبی در سد هراز حاکم است. اردکانیان افزود: امیدواریم با حمایت دولت، نمایندگان مجلس در مجلس، نماینده مردم آمل در خانه ملت و پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه بتوانیم منابع مالی مناسبی را برای سد هراز در نظر گرفته و این پروژه بزرگ ملی را سرعت دهیم. وی گفت: 80 میلیارد تومان امسال برای سد مخزنی هراز در نظر گرفته شد تا بتوان مشکلات پیش‌رو را از میان برداریم.

 

*افتتاح 2 پروژه برق‌رسانی آمل با حضور وزیر نیرو

 

دو پروژه برق‌رسانی ایستگاه ۶۳.۲۰ کیلوولت آمل ۵ و خط ۶۳ کیلوولت کابلی آن با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو، نمایندگان مجلس و مسؤولان استانی و شهری بهره‌برداری شد.

هدف از اجرای پروژه و اثرات اجرایی آن تعدیل بارگذاری ایستگاه‌ها و خطوط مجاور، کاهش تلفات شبکه فوق توزیع و توزیع و جلوگیری از ازدیاد بار خطوط منطقه در زمان پیک بار خواهد بود.

مدت اجرای پروژه هفت ماه بوده و منبع تأمین اعتبارات داخلی است.

 

بازدید وزیر نیرو از سد گلورد نکا

 

رضا اردکانیان روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از سد گلورد نکا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازدیدهایی از تعدادی از سدهای  استان مازندران در دو روز گذشته تاکنون بازدید شده است و به طور کلی 68 پروژه آب، برق و فاضلاب با اعتبار 9 هزار و 500 میلیارد  تومان در استان مازندران در حال اجرا است.

وی افزود: به طور متوسط این پروژه‌ها حدود 60 درصد پیشرفت دارد و امیدواریم تا سال 1400 همه این طرح‌ها به افتتاح و بهره‌برداری برسد که تاثیر مهمی در جامعه با توجه به نقش مهم برق در توسعه دارد.

وزیر نیرو با اعلام اینکه از روز گذشته تاکنون حدود 13 پروژه در استان مازندران افتتاح، بازدید شد و همچنین آغاز عملیات اجرایی آن در دستور کار قرار گرفت؛ یادآور شد: یکی از مهمترین این پروژه‌ها نیروگاه کاسپین بود که نیروگاه گازی کلاس اف کشور است و دارای بیشترین راندمان است و بیشترین سازگاری را با محیط زیست و آثار منفی کمتری دارد و امیدواریم واحد بخار آن به زودی وارد مدار شود.