اخبار ویژه روزنامه حرف مازندران/10 اردیبهشت ماه

** فرماندار زن در راه است اخبار و شنیده های حاکیست یکی از بانوان استان مازندران به دنبال فرمانداری محل سکونت خود است. این بانوی مازندرانی در تلاش است به عنوان نخستین فرماندار زن در مازندران منصوب شود. اینکه دیدگاه حمایت از بانوان در مازندران وجود دارد و انتصاب این عنوان بعید است به نظر […]

** فرماندار زن در راه است

اخبار و شنیده های حاکیست یکی از بانوان استان مازندران به دنبال فرمانداری محل سکونت خود است.

این بانوی مازندرانی در تلاش است به عنوان نخستین فرماندار زن در مازندران منصوب شود. اینکه دیدگاه حمایت از بانوان در مازندران وجود دارد و انتصاب این عنوان بعید است به نظر می رسد که در روزهای آتی باید منتظر انتصاب یک بانوی زن در حوزه فرمانداری های مازندران بود.

** انتخاب « شهردار ساری » با « فراخوان عمومی »

اعضای شورای اسلامی شهر ساری که انگار نتوانستند روی سه گزینه نجاریان، عشوری و فرزانه به عنوان شهردار منتخب، به نتیجه برسند، کار را به فراخوان عمومی کشاندند تا با اعلام آمادگی متقاضیان برای تصدی شهرداری مرکز استان، راهی دشورا  برای انتخاب نهایی رقم بخورد.بدون تردید شورایی که نتواند از میان سه گزینه تصمیم بگیرد از میان تعداد زیادی متقاضی شهردار شدن که جای خود دارد و این پروسه طولانی ترخواهد شد.

بر اسا این گزارش، شورای اسلامی شهر ساری با صدور اطلاعیه ای از واجدین شرایط احراز تصدی سمت شهردار خواست جهت ارائه مدارک لازم به دبیرخانه این نهاد مراجعه نمایند.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است :احتراماً شورای اسلامی شهر ساری در نظر دارد بر اساس قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی سراسر کشور نسبت به انتخاب شهردار واجد شرایط منطبق بر آئین نامه اجرائی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب وزرات کشور و آئین نامه های داخلی شوراهای اسلامی شهر اقدام نماید.

لذا متقاضیان واجد شرایط می توانند حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ 14 اردیبهشت ماه 1398 نسبت به ارائه مدارک به دبیرخانه ی شورای اسلامی شهر ساری واقع در استان مازندران – شهرستان ساری – خیابان پانزده خرداد – کوچه نارنج مراجعه نمایند.

مدارک لازم:

1- ارائه درخواست کتبی مبنی بر اعلام نامزدی جهت تصدی پست شهردار مطابق با ماده 64 آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر ساری.

2- ارائه رزومه، برنامه ها و توانایی ها به صورت مکتوب مطابق با تبصره دوم ماده 64 آئین نامه داخلی شورای اسلامی شهر ساری.

** انتقاد نیازآذری از وابستگی بیش از حد شهرستان ها به ادارات کل

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مدیران شهرستانی اختیار تام ندارند و تصمیم گیری گیری های مهم حوزه شهرستان ها در مرکز انجام می گیرد گفت: باید تفویض اختیار از سوی استاندار در دستور کار قرار بگیرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه مسئولان شهرستانی باید پاسخگو مردم در بخش های مختلف باشند،یادآورشد:متاسفانه مدیران شهرستانی اختیار تام ندارند و تصمیم گیری گیری های مهم حوزه شهرستان ها در مرکز انجام می گیرد.نیازاذری تصریح کرد:باید تفویض اختیار از سوی استاندار در دستور کار قرار بگیرد.

**بدقولی اعضای لیست امید

یک فعال اصلاح‌طلب گفت: اغلب اعضای لیست امید پای سوگندنامه خود نایستادند.

رسول منتجب‌نیا درگفت‌وگو با نامه‌نیوز ضمن انتقاد از شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: هیچ شورای فرادستی نمی‌تواند جای احزاب را بگیرد. اما متاسفانه چون نقش احزاب کم‌رنگ شده و شوراهای فرادستی جای احزاب را گرفته‌اند، افرادی انتخاب می‌شوند که هیچ تعهد حزبی ندارند و هیچ حزبی پاسخگوی عملکرد آنها نیست.

وی تصریح کرد: در انتخابات سال ۹۴ اعضای لیست امید سوگندنامه امضا کردند ولی اغلب آنها پای امضای خود نایستاده و راه دیگری رفتند و چون احزاب آنها را انتخاب نکرده بودند، آنها هم تعهد حزبی نداشتند. در حالی که اگر احزاب لیست انتخاباتی تهیه کرده بودند، این افراد پاسخگوی عملکرد خود بودند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اصلاح‌طلبان هنوز به صورت جدی وارد انتخابات نشده‌اند گفت: برخی تصور می‌کنند با شرط گذاشتن یا تردید کردن می‌توانند رقیب را قانع یا تسلیم کنند این در حالی است که من همیشه گفته‌ام اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم برای ما فرش قرمز پهن نمی‌کنند و چه بسا جناح رقیب هم از شرکت نکردن ما خوشحال شود. به ما التماس نخواهند کرد که در انتخابات شرکت کنیم و ما هستیم که ضرر می‌کنیم.

**لاریجانی و عارف در جدال ریاست مجلس!

شنیده شد که عضو هیات‌رئیسه مجلس در خصوص زمان انتخابات هیات‌رئیسه مجلس گفت: انتخابات هیات‌رئیسه مجلس در هفته اول خردادماه و طبق آیین‌نامه در سالگرد انتخاب هیات‌رئیسه یا یک روز قبل از آن انجام می‌شود. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در خصوص اینکه آیا بار دیگر شاهد رقابت بین عارف و لاریجانی خواهیم بود، بیان کرد: باید منتظر باشیم ببینیم این دو تقاضای کاندیداتوری برای ریاست مجلس خواهند کرد یا خیر. هنوز هیچ‌یک اعلام آمادگی نکرده‌اند. عموماً دو هفته مانده به انتخابات فراکسیون‌ها، روش‌های مختلف را بررسی می‌کنند. ممکن است یکی از روش‌ها مورد توافق باشد که همین شرایط بماند کمااینکه در سال دوم این اتفاق افتاد. وی ادامه داد: اگر فراکسیون‌ها باهم توافق کنند، ترکیب سهمیه‌بندی می‌شود، کاری که در سال دوم انجام شد اما در سال سوم توافق نکردند و عارف در رقابت با لاریجانی شرکت کرد.