حاشیه های نشست کمیسیون فرهنگی مجلس در ساری/ اختلاف آقاتهرانی و مطهری به ساری کشیده شد

حرف آنلاین: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سفری یک روزه به مازندران داشتند. متن و حاشیه این سفر از نظرتان می‌گذرد که پررنگ ترین حاشیه آن مربوط به گلایه علی مطهری نماینده تهران از مطرح نشدن مسائل ویژه مربوط به مازندران در این سفر بود که به نظر می رسد متولیان بخش فرهنگی باید […]

حرف آنلاین: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی سفری یک روزه به مازندران داشتند.

متن و حاشیه این سفر از نظرتان می‌گذرد که پررنگ ترین حاشیه آن مربوط به گلایه علی مطهری نماینده تهران از مطرح نشدن مسائل ویژه مربوط به مازندران در این سفر بود که به نظر می رسد متولیان بخش فرهنگی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از 2 پروژه فرهنگی ساری
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از پروژه تالار فرهنگی هنری و کتابخانه مرکزی شهرستان ساری بازدید کردند.
بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از طرح‌های دریا
در بازدیدی که اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از دو طرح دریای ساری و بابلسر داشته‌اند برای تامین هزینه‌ طرح‌های دریا پیشنهاد اعتبار 100 میلیارد تومانی به مسئولان کشوری داده شد.
درخواست از معاونت ریاست جمهوری برای اختصاص اعتبار به طرح‌های دریا
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری می‌خواهیم رقم قابل قبولی به طرح‌های دریا اختصاص دهند تا مشکلات رفع شود.
شجاعی نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی درباره طرح‌های دریا، اظهار داشت: با درخواست استاندار مازندران و نماینده ولی‌فقیه در مازندران، امضای مشترکی برای کمیسیون نوشته می‌شود تا از معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری بخواهیم رقم قابل قبولی به طرح‌های دریا اختصاص دهند تا مشکلات رفع شود.
همچنین اعضای کمیسوین فرهنگی مجلس نشستی را با حضور مسئولان فرهنگی در استانداری مازندران برگزار کردند.

نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مسئولان فرهنگی مازندران با لفاظی‌های حجت‌الاسلام آقاتهرانی و علی مطهری برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره استفاده از افکار مختلف برای انجام کار، اظهار داشت: من مخالف آقای مطهری هستم و آقای مطهری هم مخالف من، اما فکرها را کنار هم می‌گذاریم چون می‌خواهیم کار کنیم.

علی مطهری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هم با مطلوب ارزیابی کردن فعالیت‌های دولت در اجرای طرح‌های دریا، گفت: با اینکه دولت را  متهم به سهل‌انگاری می‌کنند اما رفتار دولت در مقایسه با دولت گذشته درباره طرح‌های دریا، رفتار قابل قبولی است.

وی ادامه داد: اختلاف من و آقای آقاتهرانی هم در این مسائل است، ما می‌گوییم واقعیت را ببینید که البته او واقعیت را نمی‌بیند.

139303304278-340x226

دلاور بزرگ‌نیا مدیرکل گردشگری مازندران هم در سخنان خود چند بار از واژه دلواپس استفاده کرد و سپس خطاب به آقاتهرانی گفت: دلواپسی ما با دلواپسی شما متفاوت است.

در این نشست مدیرکل گردشگری، ارشاد، آموزش و پرورش، صداو سیما، ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی و همچنین رئیس دانشگاه مازندران به ایراد سخن پرداختند که حجت‌الاسلام سالک رئیس کمیسیون فرهنگ مجلس، بیشتر این مسائل را کلی‌گویی دانست.

علی مطهری هم از مطرح نشدن مسائل ویژه مربوط به مازندران در این نشست ابراز ناخرسندی کرد و گفت: بیشتر مسائل کلان فرهنگی کشور که اغلب استان‌ها هم با آن درگیر هستند در جلسه مطرح شد.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین ظهر جمعه در نماز جمعه شهر ساری حضور بهم رساندند./فارس