کیفیت نان مازندران مناسب نیست

حرف آنلاین:معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران با بیان اینکه کیفیت نان در مازندران مناسب نیست گفت: مجوز جدید برای ایجاد واحد خبازی در استان صادر نشود. علی احسانی  در جلسه شورای آرد و نان استان که در ساختمان شماره دو استانداری مازندران برگزار شد بر افزایش کیفیت نان در استان تاکید کرد. وی با اشاره به […]

حرف آنلاین:معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران با بیان اینکه کیفیت نان در مازندران مناسب نیست گفت: مجوز جدید برای ایجاد واحد خبازی در استان صادر نشود.

علی احسانی  در جلسه شورای آرد و نان استان که در ساختمان شماره دو استانداری مازندران برگزار شد بر افزایش کیفیت نان در استان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌های افزایش کیفی آرد و نان در استان احصا شود، افزود: دستگاه‌های اجرایی متولی با احصا اولویت‌های کیفی نان به طور تفکیک وظایف خود را جدی بگیرند.

احسانی مکانیزه شدن تولید، توزیع آرد و پخت نان روندی رو به توسعه است، تصریح کرد: آموزش کارکنان واحدهای خبازی و نیز مدیریت بر این صنف باید در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه درخواست نانواها افزایش قیمت نان در سطح استان است، گفت: بعد از هدفمندی یارانه‌ها تغییری در قیمت نان نداشته‌ایم، طبق درخواست مالکان واحدهای خبازی استانداری مکاتباتی را مبنی بر افزایش قیمت نان با وزارت کشور داشت.

احسانی نظارت مکرر و جدی بر سیلوهای گندم، کارخانجات آرد و واحدهای خبازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: کیفیت نان در مازندران پایین است مباحث مورد نظر در افزایش کیفی نان باید بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قیمت گندم سطح زیرکشت این محصول استراتژیک در مازندران باید افزایش یابد.

معاون استاندار مازندران قطع صدور مجوزهای بی‌رویه برای ایجاد واحدهای خبازی از سوی صنعت، معدن و تجارت را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: واحدهای خبازی که از نظر کیفی کارآیی لازم را ندارند با توصیه سازمان صنعت، معدن و تجارت تغییر کاربری دهند.

وی با اشاره به اینکه بعد از هدفمندی یارانه‌ها مصرف نان از سوی خانواده‌ها مدیریت شد، گفت: فناوری، آموزش و حمل و نقل از سری مسائلی است که بر کیفیت نان موثر است.

احسانی روند توزیع آرد در مازندران به واحدهای خبازی را طبق ضوابط قانونی و دولتی دانست و یادآور شد: آمادگی داریم برای افزایش کیفیت نان واحدهای خبازی را برای تهیه آرد مصرفی آزاد بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: برای پایلوت یکی از شهرهای مازندران روند تهیه آرد بدون محدودیت انجام می‌شود و اگر شاهد افزایش کیفی نان بودیم این طرح در استان تسریع می‌یابد./فارس