کاهش 75درصدی ماموریت های حوادث و ترومای اورژانس در نوروز امسال

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: میزان فوتی ماموریت های حوادث ترافیکی و تروما اورژانس ۱۱۵ مازندران در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: میزان فوتی ماموریت های حوادث ترافیکی و تروما اورژانس ۱۱۵ مازندران در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش حرف؛ دکتر فرهاد غلامی در تشریح اجرای طرح سلامت نوروزی در مازندران اظهار کرد: ازابتدای طرح نوروزی تا ۱۰ فروردین، ۳۱ هزار و ۱۸۴ مورد بازرسی بهداشتی از اماکن مختلف تاکنون انجام شده است.

بنا بر اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۱۱۲ مرکز در این مدت به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی با هماهنگی و دستور مراجع قضایی پلمپ شدند و ۱۸۶۲ اخطار کتبی صادر صادر شد. ضمن این که ۱۲ هزارو ۲۷۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد نیز معدوم شده است.

دکتر غلامی خاطرنشان کرد: تعداد کلرسنجی آب آشامیدنی مناطق شهری و روستایی از زمان آغاز طرح سلامت نوروزی ۱۴ هزار و ۹۵۸ مورد بوده است.

دکتر غلامی با اشاره به مراجعه و ویزیت ۶۴۵۹۶ بیمار توسط پزشکان عمومی مستقر در مراکز بهداشتی درمانی استان از صدور ۵۱۲۰۹ نسخه دارویی خبر داد و افزود: بیش از ۱۹۳۱۳۶ هزار نفر در بخش اورژانس بیمارستانی ویزیت شدند و ۳۸۴۵ جراحی و ۱۰۰۴ زایمان انجام شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که مردم از ابتدای طرح سلامت نوروزی در  ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون ۳۷۸۰۰  هزار بار با اورژانس ۱۱۵ مازندران تماس گرفته اند، تعداد ماموریت انجام شده توسط اورژانس۱۱۵ را در این مدت ۱۱ هزار و ۷۸۳ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۱۴۱۵ ماموریت مربوط به انتقال مصدومان تصادفات جاده‌ای و حوادث ترافیکی بوده است .

وی ادامه داد: میزان فوتی ماموریت های حوادث ترافیکی و تروما اورژانس ۱۱۵ در مقایسه با همین مدت در سال گذشته ۷۵ درصد کاهش داشته است.