پایان دلتنگی ۲ ساله

حرف آنلاین: راهیان نور نامی است برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی مذهبی در ایران که به بازدید از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی این کشور می‌پردازند. بیشتر این کاروان‌ها هم‌زمان با تعطیلات نوروزی و نیز تعطیلات تابستانی، برای مناطق غرب کشور، فعال می‌شوند و مناطق مرزی استان خوزستان به ویژه منطقه شلمچه از مقصدهای پرطرفدار این گروه‌هاست، […]

حرف آنلاین: راهیان نور نامی است برای گروه بزرگی از کاروان‌های سیاحتی مذهبی در ایران که به بازدید از مناطق جنگی بازمانده از جنگ ایران و عراق در غرب و جنوب غربی این کشور می‌پردازند. بیشتر این کاروان‌ها هم‌زمان با تعطیلات نوروزی و نیز تعطیلات تابستانی، برای مناطق غرب کشور، فعال می‌شوند و مناطق مرزی استان خوزستان به ویژه منطقه شلمچه از مقصدهای پرطرفدار این گروه‌هاست، همچنین به سمت یادمان شهدای شوش نیز سفر می‌کنند.

مردم استان شهیدپرور مازندران نیز همواره باشرکت در اردوی راهیان نور خاطرات زیبایی را در ذهن خود ثبت و درج کردند، چه بسا گره‌هایی که در مسیر سفر گشوده و نیتهایی که برآورده شد، اما پس از شیوع کرونا و اعمال محدودیت‌ها سفر به شلمچه و مناطق جنگی محدود شد، حالا پس از گذشت دو سال باری دیگر فرصت حضور عاشقان در اردوی راهیان نور فراهم شده، در این باره مسئول اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک از سپاه کربلا استان مازندران و رئیس ستاد راهیان نور مازندران توضیح می‌دهند؛

*استقبال بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ زائر از ۱۵ اسفند تاکنون

سرهنگ پاسدار روح الله صادقی مسئول اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک از سپاه کربلا استان مازندران طی گفت‌وگویی اظهار کرد: بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا به لطف الهی امسال اردوی راهیان نور در حال برگزاری است. امسال با استقبال خوبی مواجه شدیم.

وی افزود: از اول اسفندماه به‌همراه سایر همکاران برای آماده سازی این اردوگاه وارد اندیمشک شدیم که پس از آماده سازی زیرساخت‌ها و تجهیز و امکانات، از ۱۵ اسفندماه که زمان اعزام زائرین شهدا بود تا به امروز میزبان بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ زائر شهدا بودیم که در این اردوگاه حضور پیدا کردند.

صادقی با بیان اینکه اسکان یک شب زائرین در این اردوگاه از جمله خدمات است، تاکید کرد: زائرین پس از ورود به اندیمشک وارد این اردوگاه شده و اسکان شبانه صورت می‌گیرد و صبح فردا پس از صرف صبحانه برای بازدید از مناطق عملیاتی فتح المبین و هفت تپه راهی اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر می شوند.البته لازم به ذکر است که پس از ورود زائرین به اندیمشک و دزفول از پارک موزه دفاع مقدس هم بازدید می کنند.

مسئول اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک از سپاه کربلا استان مازندران اضافه کرد: در مسئله بهداشتی و خدمات درمانی نیز، یک تیم بهداری سپاه هم در این اردوگاه مستقر است و خدمات درمانی به زائرین میدهد.دراین اردوگاه ۶۰ خادم شهدا، مستقر هستند که برنامه های متنوع فرهنگی از جمله برپایی نماز جماعت، شب خاطره، برنامه های دعا ونیایش برگزار می شود و همچنین یک راوی هم در اردوگاه مستقر است.

وی همچنین یادآور شد: با توجه به ظرفیت محدود اردوگاه و شرایط کرونایی، پذیرای کاروان راهیان نور استان های دیگر نیستیم اما اگر به صورت خودروهای شخصی از استان‌های دیگر باشند به‌صورت محدود پذیرای آن‌ها هستیم.

*پیش‌بینی استقبال ۱۰ هزار مازندرانی از اردوی راهیان نور

همچنین سرهنگ عسگر مجیدی معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا و رئیس ستاد راهیان نور استان مازندران، یادآور شد: متاسفانه امروز سوالاتی درباره چرایی اردوی راهیان نور و برگزاری آن مطرح است و یک سری سوالات در راستای تردید افکنی و تشویش در بین جوانان، در بحث دفاع مقدس مطرح می‌کنند و می‌خواهند آن را زیر سوال ببرند.

وی ادامه داد: وقتی دشمن و جبهه استکبار جنگ را به کشور تحمیل کرد، عده‌ای که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش داشتند، در مقابل دنیای استکبار صف‌آرایی کردند تا از انقلاب و مرز و عزت و شرف ایرانی اسلامی دفاع کنند، در این دفاع عده قابل توجه‌ای ، بالغ بر ۲۰۰ هزار شهید تقدیم انقلاب شدند تا باعث استمرار و استحکام انقلاب شود.طبیعی است که شهدای بزرگوار و خانواده شهدا درکنار باور و اعتقاد دینی، قطعا از ما انتظار دارند که یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم که راهیان نور یکی ازاین برنامه ها است.

این مسئول تاکید کرد: راهیان نور رزمایش بزرگ فرهنگی است وتاثیر فرهنگی بسیار زیادی در بین نسل جوان دارد و هم پاسداشت و تکریم مقام شامخ شهدای بزرگوار است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا که دوسال برنامه اردوی رهیان نور تحت تاثیر آن قرار گرفت، امسال در اسفند سال ۱۴۰۰، با توجه به رایزنی های انجام شده، ستادی در سپاه کربلا برای بستر سازی و اطلاع رسانی راهیان نور شکل گرفت. اردوگاه های ما در منطقه خوزستان اردوگاه شهید جعفرزاده و یادمان هفت تپه و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر آماده شد.

مجیدی با بیان اینکه هفت تپه بخش بزرگی از خاطرات دوران دفاع مقدس و لشکر ۲۵ کربلا است، تصریح کرد: پیگیری کردند که این منطقه احیا شود و شد و یادمانی در آنجا شکل گرفت. و همچنین اردوگاه ها از نظر سرمایشی و گرمایشی هم تجهیز شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلای مازندران اعلام کرد: علاقمندان شرکت در اردوی راهیان نور در سایتی که اعلام شد، در یک بازه زمانی تعریف شده، ثبت نام کردند تا الان ۸ هزار الی ۹ هزار نفر ثبت نام کردند و پیش بینی می‌شود ۹ الی ۱۰ هزار نفر از اردوی راهیان نور استقبال کنند، با توجه به ظرفیت اردوگاه ها و با استفاده از ظرفیت خیرین، قیمت‌ها کاهش پیدا کرده و طبخ غذا در اردوگاه انجام می شود و برای هر نفر که 3 روز در اردوگاه ها اسکان دارند، ۵۰ هزار تومان هزینه می شود.

رئیس ستاد راهیان نور در مازندران در پایان گفت: بخشی از اردوی راهیان نور در سال جدید اتفاق خواهد افتاد که ان شاء الله سال خوبی برای ملت باشد.الحمدالله دلها بهم نزدیک شد و خدای متعال هم فضل و عنایت خویش را به این ملت داشته باشدو سال خوبی برای نظام و مملکت اسلامی باشد.