نوبت چالوس و بابل است؛ بزم انتخابِ شهردار

اختصاصی/عمر مدیریتی شهرداران مازندران در شورای چهارم و پنجم در برخی شهرها یک رکورد محسوب می شد، اما در اواخر شورای پنجم و نیز از همان سال نخست شورای ششم، عمر شهرداران حتی در شهرهای بزرگ استان به یک سال نمی رسد، در برخی شهرها در سه سال از عمر شورای ششم، سه شهردار بر مسند شهرداری های استان نشسته و بزم انتخابات شهردار پا برجاست.

عمر مدیریتی شهرداران مازندران در شورای چهارم و پنجم در برخی شهرها یک رکورد محسوب می شد، اما در اواخر شورای پنجم و نیز از همان سال نخست شورای ششم، عمر شهرداران حتی در شهرهای بزرگ استان به یک سال نمی رسد، در برخی شهرها در سه سال از عمر شورای ششم، سه شهردار بر مسند شهرداری های استان نشسته و بزم انتخابات شهردار پا برجاست.

بعد از ساری و قائم شهر، حالا نوبت چالوس و بابل است که به این مجلس بزم بپیوندند و با آغاز سال جدید و در ماه های پایانی شورای ششم، باز هم دست به ترکیب بزنند.

در بابل، شورای شهر، در ابتدا علی امانی و سپس سید قاسم دابوییان را به عنوان شهردار معرفی کرد که  هر دو نتوانستند تاییدیه لازم از مراجع را کسب کنند. شاهین کلانتری شهردار منتخب بعدی بود که توانست یک سال و اندی به عنوان شهردار بابل فعالیت کند و پس از وی کیانی امیری در 19مرداد 1401 بر مسند این شهرداری نشست.

حالا در روزهای پایانی فروردین 1402، رئیس شورای شهر بابل خبر از استیضاح کیانی داده است.

شورای اسلامی شهر چالوس در دوره ششم، برای چهارمین بار دست به انتخاب شهردار زده است و به گفته رئیس شورای اسلامی شهر چالوس چهار گزینه برای این شهرداری در نظر گرفته شده اند.

پروسه انتخاب شهردار چالوس در دوره ششم شورای شهر، با انتخاب سه نفر و عدم احراز تأیید صلاحیت دو نفر از آنها، بسیار زمان‌بر شده بود تا اینکه در 26 اسفند1400، مسعود یعقوبی توانست به عنوان شهردار معارفه شود.

هرچند پایان دو سال از فعالیت یعقوبی، وی در آستانه برکناری قرار گرفته و در فروردین 1403، این شورا در حال رایزنی است.