عملکرد دستگاه ‌های اجرایی در کاهش تصادفات رصد می شود

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: عملکرد دستگاه ‌های اجرایی در کاهش تصادفات و کاهش ترافیک ماهانه رصد می‌شود و دستگاه های مربوطه اقداماتی که در این خصوص انجام داده اند را گزارش خواهند کرد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی مازندران امروز در جلسه شورای ترافیک استان، با بیان این‌که کاهش تلفات جاده‌ای و کنترل ترافیک دو اولویت راهبردی فرماندهی انتظامی استان است، اظهار کرد: شورای راهبری تصادفات استان در حال پیگیری این دو موضوع است تا از همه ظرفیت‌های استان و حتی برون استانی برای کاهش تصادفات جاده‌ای و ترافیک استفاده شود.

وی افزود: برای کاهش تصادفات جاده‌ها و کنترل ترافیک، برنامه کوتاه‌مدت یک ساله، برنامه میان مدت سه‌ساله و یک برنامه بلندمدت ۵ ساله طراحی و تدوین شده است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان استانی و دریافت ایده و برنامه‌های آنان از جمله راهبردهایی است که در حال استفاده از آن هستیم تا بتوانیم در سطح کشور یک الگوی موفق در قالب خلاقیت‌ها برای کاهش تصادفات وتلفات ایجاد کنیم.

سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای در استان مازندران، گفت: بر اساس آمارها ۵۰ درصد تلفات در محورهای درون‌شهری متعلق به عابران پیاده است که برای کاهش آن دستگاه‌های متولی باید برخی اقدامات از جمله مکانیزه کردن پل‌های عابر، اصلاح هندسی معابر و خط کشی‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان این‌که محورهای پرتردد و پرتصادف برون شهری استان نیز شناسایی و اولویت‌بندی شده اند، افزود: دستگاه ‌های متولی جاده‌های برون شهری نیز باید اقدامات مناسب برای کاهش تصادفات و رفع نقاط حادثه خیز را به صورت جدی پیگیری کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت: عملکرد دستگاه ‌های اجرایی در کاهش تصادفات و کاهش ترافیک ماهانه رصد می‌شود و دستگاه های مربوطه اقداماتی که در این خصوص انجام داده اند را گزارش خواهند کرد.