زندگی با بوی فاضلاب در خانه های تازه ساخت مسکن مهر

قائم شهر – خبرنگار حرف:  مسکن مهر طرحی بود در دولت محمود احمدی‌نژاد، برای خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد که طبق آن دولت با واگذاری زمین رایگان سعی داشت خانه سازی را تشویق کند. تا روز ۲۲ مردادماه سال ۱۳۹۶ تعداد یک میلیون و ۸۲۹ هزار و  ۸۳۹  واحد مسکن مهر در ایران تکمیل و […]

قائم شهر – خبرنگار حرف:  مسکن مهر طرحی بود در دولت محمود احمدی‌نژاد، برای خانه‌دار کردن قشرهای کم درآمد که طبق آن دولت با واگذاری زمین رایگان سعی داشت خانه سازی را تشویق کند. تا روز ۲۲ مردادماه سال ۱۳۹۶ تعداد یک میلیون و ۸۲۹ هزار و  ۸۳۹  واحد مسکن مهر در ایران تکمیل و افتتاح شده که ۴۵ درصد از این تعداد در زمان دولت حسن روحانی افتتاح شد و تعداد و یک میلیون و 568 هزار و 452 واحد از کل واحدهای افتتاح شده تحویل خانوارها شد که ۵۶ درصد آن در زمان روحانی انجام شد.

در حال حاضر در استان مازندران مجموعا ۱۶ هزار و ۶۸۸ واحد مسکن مهر ساخته شده که ۱۵ هزار و ۶۷ واحد آن به اتمام رسید و در شهرستان قائم شهر نیز 400 واحد مسکن مهر احداث شد که برخی از آنان با مشکلاتی مواجه هستند. از جمله آن مسکن مهر پردیسان که در این زمینه گفت و گویی با یکی از ساکنان آن انجام دادیم.

فاطمه براری ساکن مجتمع پردیسان 80 واحدی در شهرستان قائم‌شهر در گفت و گو با حرف، درباره مشکلات مسکن مهر در این واحد، گفت: حدود پنج سال است که با مشکل فاضلاب مواجه بوده و خودم حدود چهار سال شخصا پیگیر این مشکل هستم و تمامی مسئولان در جریان هستند و اطلاع دارند و تصمیم بر آن شد که مشکلمان را با کانال کشی حل شود اما متأسفانه امروز و فردا می‌کنند.

براری افزود: دهانه چاه هایمان در محوطه باز است و هر لحظه احتمال خطر وجود دارد و مسئولان هربار برای بازدید حاضر می‌شوند اما همچنان جوابی و مشکلی حل نمی شود.

وی با اشاره به اینکه فرماندار شهرستان قائم‌شهر در روزهای آینده اعلام برگزاری جلسه‌ای برای حل این مشکل را دادند، تصریح کرد: از سازمان بحران 50 میلیون تومان بودجه را برای حل مشکلات فاضلاب این مسکن مهر دریافت کردیم و در روزهای آینده با برگزاری جلسه‌ای شاید این مشکل نیز حل شود.

این فرد ساکن مسکن مهر شهرستان قائم‌شهر، یادآور شد: تمامی افرادی که در این مجتمع زندگی می‌کنند بسیار با مشکل مالی مواجه هستند به طوری که حتی قدرت پرداخت شارژ و نیز استخدام یک نگهبان را ندارند و حال از این افراد درخواست پرداخت برای حل مشکل فاضلاب را می‌دهند اما کسی جوابگو نیست.

وی بیان کرد: مسئولان اعلام می‌کنند که این وظیفه ساکنان است که مشکل فاضلاب را حل کنند در حالی که خانواده‌های ساکن در این مجتمع پولی ندارند و خود با مشکل مالی مواجه هستند.

براری گفت: هنگام ساخت این مجتمع  فرماندار کلنگ آن را زد و شهردار وقت پایانکار را به مهندسش داد پس آنان مشاهده کردند که این مکان بدون مشکل است اما به این مسئله توجه نکردند که چون این مکان شالیزاری بود و سطح آب آن زیاد است بنابراین در مرحله نخست باید به فکر چاه فاضلاب آن می ‌بودند در حالی که برای 20 خانوار یک فاضلاب 6 متری احداث شد و هنگامی که این چاه پر شد چاه جدیدی حفر کردند و آن نیز پر شد و در حال حاضر زمینی برای احداث چاه وجود ندارد و هر چه هم چاه کنده می‌شود باز هم به سرعت به دلیل بالا بودن سطح آب پر می‌شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر بوی فاضلاب ساکنان را اذیت می‌کند و محوطه وسط شکسته و سر چاه‌ها باز است که دور آن بلوک چیده شد.